تعیین تکلیف ۱۰۴ پرونده از طریق بند «ت» در منطقه ۴ اصفهان

رئیس اداره شهرسازی منطقه ۴ شهرداری اصفهان گفت: بر اساس بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه سال جاری، ۱۳۱ درخواست از سوی شهروندان در این منطقه ثبت و به ۱۰۴ مورد پاسخ داده شده است و ۲۸ مورد نیز در مرحله محاسبات و پرداخت قرار دارد.

امیرحسین طبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمار صدور پروانه در منطقه ۴ شهرداری اصفهان طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اظهار کرد: تغییرات عمده‌ای در نحوه صدور پروانه‌ها صورت گرفته است، به گونه‌ای که سیستم شهرسازی الکترونیک از سرای ۸ به سرای ۱۰ ارتقا پیدا کرد.

وی با اشاره به آمار یک ساله صدور پروانه در سرای ۸ افزود: تعداد پروانه در سرای ۸ معادل ۲۵۵ فقره بوده که مساحتی بالغ بر ۲۵ هزار و ۷۴۵ متر مربع را شامل می‌شود و ۴۸ پروانه هم در سرای ۱۰ بوده است که آن نیز ۳۴ هزار و ۹۵۰ مترمربع را در برمی‌گیرد.

رئیس اداره شهرسازی منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به ارتقای سیستم شهرسازی الکترونیک در ۹ ماهه ابتدای سال جاری تصریح کرد: در سال جاری با ارتقای سرای ۸ به سرای ۱۰، ۴۶ پروانه که از سال قبل باقی مانده بود به سال ۱۴۰۲ انتقال یافت که مساحتی بالغ بر ۲۸ هزار و ۵۳۷ متر مربع بود.

طبایی با اشاره به تفاوت تعداد صدور پروانه در ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۲ بیان کرد: سال جاری در سرای ۱۰، ۲۷۹ پروانه صادر شده که تفاوت آن با سال گذشته یک تا دو درصد بوده است و در صدور پروانه تفاوت زیادی ایجاد نشده است، اما از نظر متراژ تفاوت چشمگیری مشاهده می‌شود، زیرا ۴۶ پروانه موجود در سرای ۸، ۲۸ هزار و ۵۳۷ متر مربع بوده، اما در سرای ۱۰، ۲۷۹ پرونده با مساحتی حدود ۱۶۳ هزار متر نسبت به ۱۴۰۱ بوده است.

وی، وسعت بافت فرسوده منطقه ۴ را حدود ۷۲ هکتار اعلام کرد و ادامه داد: از این ۷۲ هکتار، ۵۹ هکتار در محله کردآباد قرار گرفته است، از این ۵۹ هکتار لکه‌هایی به‌صورت گلوگاه قرار داشته است که برای تردد شهروندان با وسایل نقلیه دچار ضعف بوده است، به همین دلیل با بخش خصوصی مذاکراتی انجام شده است که با کمک و تعامل این بخش به آزادسازی‌ها و توافق با همشهریان بپردازند.

رئیس اداره شهرسازی منطقه ۴ شهرداری اصفهان ادامه داد: مصوبه‌ای سال جاری درباره بافت‌های فرسوده شهر به شهرداری ابلاغ شده است که بر اساس آن پلاک‌های مسکونی بیش از ۲۰۰ مترمربع مساحت، مشمول یک سقف مازاد می‌شود؛ این مصوبه اقدام مثبتی برای تشویق مالکان این پلاک‌ها برای نوسازی و احیای این املاک در بافت‌های فرسوده شده است.

طبایی با اشاره به اجرای بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ در این منطقه گفت: طبق این تبصره، مالکان ساختمان‌ها و مستحدثاتی که بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه در محدوده شهرها ساخته شده است و تا بیست‌ونهم اسفند ۱۴۰۰ پرونده آن‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها مطرح و منجر به صدور رأی قطعی مبنی بر قلع و قمع (تخریب) شده بود، به شرط رعایت اصول سه‌گانه شامل اصول فنی، شهرسازی و بهداشتی، می‌توانستند برای رفع مشکل به سامانه اصفهان‌من یا شهرداری منطقه خود مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این بند قانونی، ۱۳۱ مورد درخواست اعلام شد که ۱۰۴ مورد آن در کمیسیون شهرداری پذیرفته شده است؛ از این تعداد ۱۶ مورد به نتیجه کامل رسیده به‌گونه‌ای که مردم هزینه را کامل پرداخت کرده‌اند و پرونده‌های آن‌ها مختومه شده است و ۲۸ مورد آن در نوبت پرداخت قرار دارد.

کد خبر 718998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.