افزایش منابع تسهیلات قرض‌الحسنه بانک رسالت در خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: منابع تسهیلات قرض‌الحسنه بانک رسالت در خراسان‌جنوبی افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت، امروز_ بیستم دی_ در تشریح برنامه‌های دیدار خود با محمدحسین حسین‌زاده، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت، اظهار کرد: بانک رسالت در تحقق راهبرد و مأموریت خود در زمینه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه موفق عمل کرده است که جای تشکر دارد.

وی با تأکید بر اهتمام بانک رسالت در زمینه تحقق بانکداری اسلامی، تصریح کرد: توجه بانک رسالت به مناطق کمتر برخوردار و محروم قابل احترام و یک فرصت ویژه است.

استاندار با اشاره به شرایط و موقعیت اقلیمی خراسان‌جنوبی و درآمدهای اندک مردم این استان گفت: با عنایت به اینکه زندگی بخش عمده‌ای از مردم خراسان‌جنوبی به کشاورزی گره خورده است، خشکسالی‌های بیش از دو دهه این استان، کاهش حجم تولید محصولات کشاورزی را سبب شده و در نتیجه بر معیشت مردم تأثیر سو داشته است.

قناعت با اشاره به وجود نیروی انسانی تحصیل‌کرده، ماهر و توانمند استان اظهار داشت: لازمه ورود این افراد به بازار کار و ایجاد زمینه‌های شغلی منابع ریالی زیادی می‌طلبد که بخشی از آنها را می‌توانیم از طریق پرداخت تسهیلات جبران کنیم.

وی با تأکید بر اینکه میزان منابع قرض‌الحسنه در اختیار بانک‌های استان با تعداد تقاضای وام‌های کم بهره تناسب ندارند، گفت: بانک رسالت می‌تواند با افزایش منابع تسهیلات قرض‌الحسنه خود، بخشی از این نیاز را مرتفع کند.

استاندار در ادامه از رونق کسب و کارهای خرد و کوچک در خراسان جنوبی گفت و خاطرنشان کرد: بهترین راهکار حمایت از این کسب‌وکارها، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و کم‌بهره است.

قناعت، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش بنیان، توجه ویژه‌تر به مناطق مرزی و روستاهای خراسان‌جنوبی و نیز تسریع در روند پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج را به عنوان دیگر درخواست‌های استان مطرح کرد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه توجه به مناطق محروم را بر خود فرض می‌دانیم و به طور ویژه در دستور کار داریم، گفت: جهت بهره‌برداری همه افراد در اقصی نقاط کشور، خدمات بانک رسالت در بستر الکترونیک ارائه می‌شود.

محمدحسین حسین‌زاده ضمن موافقت با درخواست‌های مطرح شده توسط استاندار در این دیدار، اظهار داشت: یکی از راهکارهای افزایش منابع تسهیلات قرض‌الحسنه، سپردن منابع ریالی و حساب‌های بانکی صنایع بزرگ و معادن به بانک رسالت است که می‌طلبد این مهم در خراسان‌جنوبی هم محقق شود.

کد خبر 718979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.