مهار آتش‌سوزی در تالاب بیشه دالان شهرستان بروجرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجرد از مهار آتش‌سوزی در تالاب بیشه دالان این شهرستان توسط محیط‌بانان و آتش‌نشانان خبر داد.

اصغر بلکی‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پس از دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در اراضی جنگلی تالاب بیشه دالان، بلافاصله نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره با همکاری پرسنل آتش‌نشانی شهرستان به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: این آتش‌سوزی که حدود چهار هکتار از اراضی جنگلی تالاب را در بر گرفته بود با تلاش محیط‌بانان این اداره و حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی شهرستان بروجرد مهار شد و از گسترش بیشتر آتش‌سوزی جلوگیری به‌عمل آمد.

بلکی‌وند گفت: پیگیری‌های لازم برای شناسایی عاملان این آتش‌سوزی در حال انجام است و در صورت عمدی بودن این آتش‌سوزی به منظور تغییر کاربری و تبدیل این گنجینه مهم و ارزشمند خدادادی به اراضی کشاورزی توسط افراد سودجو، پیگیر قانونی لازم با همکاری دستگاه قضائی صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش ایمنا، تالاب زیبای بیشه دالان در ۱۵ کیلومتری جنوب‌شرقی شهر بروجرد و در دشت سیلاخور قرار گرفته است که این تالاب زیستگاه پرندگان مهاجری است که بعضی ماه‌های سال را در این منطقه می‌گذرانند، علاوه بر آن جانوران بومی دیگری از گروه پرندگان، دوزیستان، خزندگان و پستانداران در این منطقه زیست می‌کنند، مار، مرغابی، خرگوش، لاک‌پشت، حواصیل، گرگ، شغال و سگ آبی از دیگر حیواناتی هستند که در این ناحیه یافت می‌شوند.

کد خبر 718934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.