ظرفیت‌های تبلیغات اسلامی در حوزه انتخابات نقش‌آفرینی کنند

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای که در مقوله مبلغان، مبلغات، هیئت‌ها و مؤسسات دینی و قرآنی زیرمجموعه خود، می‌تواند در حوزه انتخابات به ویژه در مشارکت بالای مردم نقش‌آفرینی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، مهدی مرادی امروز _چهارشنبه بیستم دی_ در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ستاد انتخابات استان مدتی است کار خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: این ستاد کمیته‌های مختلف و متعددی دارد که یکی از این کمیته‌های مهم، کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان است.

وی افزود: این کمیته وظیفه اطلاع‌رسانی، رصد و پایش مباحث تبلیغاتی را بر عهده دارد و سعی کرده‌ایم محور کار را بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق رأی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی در این کمیته برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است که با ایجاد هم‌افزایی و همدلی بین رسانه‌های استان، در زمینه اطلاع‌رسانی دستاوردهای نظام، امیدآفرینی و تبیین اهمیت انتخابات اقدامات مؤثری انجام گیرد.

مدیرکل روابط‌عمومی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه خانه مطبوعات، مدیران رسانه‌های مکتوب، فضای مجازی و پایگاه‌های خبری و نیز فعالان فضای مجازی استان به عضویت کمیته اطلاع‌رسانی درآمده‌اند، اظهار داشت: از تمام رسانه‌های استانی بازدید شده و هم‌اندیشی‌های لازم در جهت افزایش مشارکت مردم در انتخابات صورت گرفته است.

مرادی با اشاره به نشست‌هایی برگزار شده با روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه گفت: مشکلی که در این راستا وجود دارد این است که کارشناس روابط‌عمومی اغلب دستگاه‌ها، علاوه بر وظیفه اصلی خود، چند وظیفه دیگر را هم انجام می‌دهد.

وی از برپایی تورهای رسانه‌ای در راستای معرفی ظرفیت‌های استان و اقدامات دولت در دو سال گذشته گفت و اضافه کرد: تاکنون تورهای رسانه‌ای استان به دو شهرستان طبس و قاین رفته است و به‌زودی از شهرستان‌های دیگر استان نیز بازدید خواهند کرد که در این تورها هدف این است که دستاوردهای انقلاب اسلامی و دولت سیزدهم را معرفی می‌کنیم.

وی گفت: تمام رسانه‌ها در این زمینه پای کارند و فعالیت می‌کنند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان با اشاره به ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در مقوله مبلغان هیئت‌ها و مؤسسات دینی و قرآنی یادآور شد: می‌توان از این ظرفیت‌ها برای تبلیغ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی استفاده کرد و هم‌افزایی بیشتری انجام داد.

مرادی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی همیشه در بحث حضور و همراهی مردم در مناسبت‌ها رتبه اول یا دوم را داشته است، تصریح کرد: در سخت‌ترین شرایطی که احساس می‌کردیم شاید عملکرد مسئولان موجب چالش شود، مردم در صحنه بوده‌اند و مشارکت بالایی داشته‌اند.

وی گفت: با روحیه انقلابی و مردمی که دولت سیزدهم دارد، به‌طور حتم شاهد حضور پرشورتر مردم استان پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در تلفیق میز و میدان تبحر خوبی از خود نشان داده، گفت: در حال حاضر ۲۶ نماز جمعه در استان وجود دارد و استاندار خراسان جنوبی در نمازجمعه ۱۱ شهرستان شرکت کرده و خدمات دولت و نظام را تبیین کرده‌اند.

مدیرکل حوزه استاندار با اشاره به اینکه این روحیه را در بین مسئولان استان تبیین می‌کنیم که هیچ شأنی بالاتر از خادمی مردم ندارند، بیان کرد: مسئولان باید این را بدانند که میزی که به آن‌ها داده شده است سبب تفاوتشان از مردم نیست و مردم ولی‌نعمت‌های ما هستند.

مرادی با بیان اینکه از مرحله تبیین تقریباً خارج می‌شویم و مردم را باید ترغیب کنیم، تصریح کرد: مرحله ترغیب مرحله‌ای ویژه و تلفیقی از تبیین و تبلیغ است.

حجت‌الاسلام حجت سالاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در این دیدار به تشریح حوزه وظایف و اختیارات این مجموعه پرداخت و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی، مردمی‌ترین مجموعه‌ای است که در مسیر ترویج ارزش‌های الهی و خدمت به مردم می‌تواند کمک کار دولت‌ها باشد.

حجت‌الاسلام حجت سالاری تأکید کرد: حلقه‌های میانی باید در بحث انتخابات احساس وظیفه کنند و همتشان را بر حضور حداکثری بگذارند.

کد خبر 718933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.