اشتغال ۲۹ درصد از محکومان در خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ درصد محکومان در استان خوزستان دارای شغل هستند، ادامه داد: با توجه به تلاش‌های انجام شده از ابتدای سال جاری برای ۲۰۲۱ مددجوی زندان‌های استان فرصت اشتغال فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی دهقانی امروز _چهارشنبه بیستم دی_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: زندان به عنوان یکی از ابزارهای قانونی و اجتناب‌ناپذیر در راستای تأمین امنیت جامعه و کاهش بزهکاری افراد بوده و به همین دلیل بهترین راهکار برای تحقق این امر، آموزش مهارت‌های شغلی و حرفه‌آموزی در جهت باز اجتماعی کردن مجرمان است.

وی افزود: بدون شک ایجاد اشتغال برای زندانیان و کمک به بازنگشتن آن‌ها به سمت ارتکاب جرم، یک اقدام عملی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و پیشگیری از وقوع جرم است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ درصد محکومان در استان خوزستان دارای شغل هستند، ادامه داد: با توجه به تلاش‌های انجام شده از ابتدای سال جاری، ۲۰۲۱ مددجوی زندان‌های استان فرصت اشتغال فراهم شد که ۵۰۱ نفر به صورت اشتغال کارگاهی، ۹۴۷ نفر به‌صورت اعزام به کار و ۵۷۳ نفر به‌صورت اشتغال نشسته بوده است.

دهقانی تاکید کرد: با استقرار کارگاه‌های متعدد در زندان‌های استان خوزستان و ارائه دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف از جمله فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و صنایع‌دستی، زمینه حرفه‌آموزی و اخذ گواهینامه پایان دوره برای زندانیان متقاضی فراهم است که می‌توانند پس از خروج از زندان با استفاده از وام‌های خوداشتغالی، نسبت به کسب درآمد پایدار اقدام کنند.

کد خبر 718932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.