مراسم اعتکاف در ۱۲۹ مسجد خراسان شمالی برپا می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: اعتکاف رجبیه سال جاری در ۴۶ مسجد شهری و ۸۳ مسجد روستایی در سطح استان برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: ثبت‌نام اعتکاف سال جاری از بیست‌وهفتم دی آغاز و تا چهارم بهمن سال جاری با شعار «اعتکاف، معنویت تمدن‌ساز» انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری اعتکاف در ۱۳ مسجد شهری ویژه برادران و ۳۱ مسجد شهری ویژه بانوان افزود: تمام مردان بالای ۱۳ سال می‌توانند از فرصت حضور در این آئین معنوی استفاده کنند.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: با هدف ترویج فرهنگ اعتکاف و معنویت، ۱۲ مسجد در سطح استان ویژه اعتکاف دانش‌آموزی در نظر گرفته شده است.

هدایتی با بیان اینکه سال جاری تمهیدات لازم برای اعتکاف دانشجویی فراهم شده است، اضافه کرد: چهار مسجد برای استفاده دانشجویان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای مادران و فرزندان تصریح کرد: برای فرزندان که وابسته مادران هستند و کنار آن‌ها هستند، امکانات لازم و برنامه‌های متنوعی در فضای چهار مسجد استان برای فرزندان تدارک دیده شده است تا مادران بتوانند به‌راحتی به دعا و راز و نیاز مشغول شوند.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه زمان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف رجب از پنجم تا هفتم بهمن سال جاری است، گفت: همراه داشتن تلفن همراه و رایانه شخصی در مراسم معنوی اعتکاف ممنوع است.

هدایتی افزود: متقاضیان جهت ثبت‌نام در آئین اعتکاف می‌توانند به مساجد مراجعه کنند و ان‌شاء‌الله به‌زودی سامانه اینترنتی برای ثبت‌نام اعلام خواهد شد.

کد خبر 718905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.