مخالفت با الحاق ۳ روستا به شهر همدان

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از مخالفت روستاییان با الحاق بعضی روستاها به شهر همدان خبر داد و گفت: با الحاق سه روستا به شهر همدان مخالفت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی امروز _چهارشنبه بیستم دی_ در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون الحاق سه روستا به طرح جامع شهر همدان اظهار کرد: در این جلسه مطالبات اهالی روستاهای علی‌آباد، حسن‌آباد و قاسم‌آباد که طی چهار سال گذشته نسبت به موضوع الحاق به شهر اعتراض خود را از مسیرهای مختلفی مطرح کرده بودند، برگزار شد.

وی افزود: یکی از درخواست‌های مردم این روستاها مبتنی بر حضور در مجمع و پیگیری از طریق کمیسیون زیربنایی بوده است.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان مجلس و اهالی این روستاها اهتمام دارند تا این مطالبه در کمیسیون زیربنایی با هدف ارائه و پذیرش اسناد و ادله مستدل مربوط به این مسئله بررسی شود.

حجت‌الاسلام فلاحی تاکید کرد: بعضی دلایل معارضان با الحاق این سه روستا به طرح جامع شهری، ایجاد مشکل و خسارت است، زیرا معتقد هستند کاربری زمین‌های کشاورزی و دامداری قاسم‌آباد، علی‌آباد و حسن‌آباد تولید است و با الحاق به شهر از تولید به مصرف تغییر پیدا می‌کند و عوارض دیگری برای خانه، زندگی و امرار معیشت آن‌ها به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه سیاست کلی نظام حفظ روستاها است، گفت: بر این اساس این موضوع از مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیری شد و امید می‌رود که این خواست و مطالبه جدی مردم در تصمیم‌گیری کمیسیون نظارت بر امور زیربنایی دیده شود تا مشکلات رفع شود.

کد خبر 718904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.