ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی اختلافات خانوادگی است

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ریشه عمده آسیب‌های اجتماعی را اختلافات خانوادگی دانست و گفت: زنگ خطر آسیب‌های اجتماعی به صدا درآمده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا براتی‌زاده امروز _ چهارشنبه بیستم دی_ در نشست شورای قضائی استان طی سال جاری اظهار کرد: اینکه طی چند سال اخیر برخی آسیب‌های اجتماعی منجر به بروز قتل یا خودکشی، به تدریج روند رو به رشد داشته و نیز میانگین سنی ارتکاب جرم پایین آمده، در واقع یک زنگ خطر جدی را به صدا درآورده و حکایت از آن دارد که برای از بین بردن زمینه‌های شکل گیری این آسیب‌ها و پیشگیری از وقوع جرم لازم است همه دستگاه‌های ذی‌ربط نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.

وی افزود: پیش‌تر دستگاه قضائی استان به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مأموریت داده بود که ضمن شناسایی مناطق و کانون‌های شکل گیری آسیب‌ها و برنامه ریزی هدفمند و تشکیل کارگاه‌های مختلف در جوامع هدف، در این خصوص چاره اندیشی کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی استان در همین راستا از کارشناسان و متخصصان مرتبط با این مباحث دعوت کرده تا بتواند با جلب مشارکت نهادهای علمی و پژوهشی و متولیان امور فرهنگی و اجتماعی اجرای طرح‌های پیشگیرانه را در جوامع هدف در دستور کار قرار دهد.

براتی زاده با اشاره به اینکه بسیاری از مصادیق آسیب‌های اجتماعی ریشه در اختلافات خانوادگی دارد، تصریح کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده نهاد خانواده به عنوان نخستین خاستگاه تربیتی و در عین حال فرهنگی و آموزشی می‌تواند در پیشگیری بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نقشی مهم و سازنده داشته باشد لذا باید از این ظرفیت مهم و ارزشمند به نحو شایسته استفاده شود.

وی انتخابات را یکی دیگر از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضائی دانست و با اشاره به موضوع تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی جهت ورود در عرصه رقابت‌های انتخاباتی، گفت: هرچه به انتخابات اسفند سال جاری نزدیک‌تر می‌شویم، حساسیت‌ها و در عین حال دشمنی‌های نظام سلطه و دشمنان نظام و انقلاب افزایش پیدا می‌کند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: برقراری فضای رقابتی سالم هیچگاه مانعی برای امنیت و ثبات انتخابات نبوده و نیست بلکه چنانچه در چهارچوب موازین قانونی باشد می‌تواند در بالا بردن نشاط اجتماعی و جلب مشارکت مردمی آفرینی کند.

کد خبر 718889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.