توسعه شبکه وای‌فای رایگان در لندن

شهردار لندن در حال بررسی امکان توسعه یک شبکه وای‌فای رایگان با دسترسی آزاد در سراسر پایتخت بریتانیا است، راه‌حل‌های ممکن می‌تواند شامل یک شبکه OpenRoaming باشد که به کاربران اجازه می‌دهد به‌طور یکپارچه به شبکه‌های وای‌فای استفاده‌کننده از این فناوری متصل شوند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، به‌عنوان بخشی از مأموریت دسترسی دیجیتالی شهردار برای همه، شهردار لندن ۲۰ هزار پوند به ایجاد طرحی برای شهرداری و آژانس رشد تجارت لندن اختصاص داده است تا اتصال اینترنت را برای بازدیدکنندگان و ساکنان پایتخت انگلستان بهبود بخشد. راه‌حل‌های احتمالی توسعه شبکه وای‌فای رایگان در لندن شامل فناوری‌هایی مانند شبکه OpenRoaming است که به کاربران اجازه می‌دهد به‌طور یکپارچه به شبکه‌های وای‌فای استفاده‌کننده از این فناوری متصل شوند، چراکه در این صورت کاربران می‌توانند بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور یا خرید اعتبار اضافی به سفر در سراسر شهر بپردازند. Open Roaming پیش از این در مناطق کوچک‌تر در لندن از جمله استادیوم شهر مورد آزمایش قرار گرفته است.

توسعه شبکه وای‌فای رایگان در لندن

مزایای شبکه‌های وای‌فای رایگان در لندن

بسیاری از کسب‌وکارها، نهادهای عمومی و جاذبه‌های فرهنگی لندن در حال حاضر دسترسی رایگان به وای‌فای ارائه می‌دهند، اما این موارد اغلب به فرآیندهای ثبت‌نام و ورود به سیستم در هر بار استفاده نیاز دارند، حال‌آن‌که توسعه یک شبکه دسترسی آزاد و یکپارچه، دسترسی و رفاه تمام ساکنان و بازدیدکنندگان لندن را افزایش می‌دهد. این اقدام نه‌تنها در راستای منفعت بازدیدکنندگان و مسافران شهر لندن قرار دارد، بلکه به بهبود معاملات تجاری در سطح شهر نیز کمک می‌کند و امکان استفاده حداکثری از شرایط کاری منعطف را در اختیار تعداد روزافزون افراد دورکار قرار می‌دهد.

وای‌فای عمومی رایگان همچنین به توانمندسازی اجتماعی کمک می‌کند و به افراد با هر پیشینه‌ای امکان دسترسی به اطلاعات بالقوه حیاتی از جمله فرصت‌های شغلی، مشاوره سلامت و دوره‌های آنلاین را می‌دهد. گردشگران بین‌المللی از جمله بازدیدکنندگان اروپایی پس از برگزیت، اغلب برای استفاده از سرویس‌های 4G و 5G در بریتانیا با هزینه‌های رومینگ تلفن همراه بالایی مواجه هستند، با این وجود پس از معرفی سیستم جدید می‌توانند به‌منظور جلوگیری از صرف پول بیش از حد برای فعال‌سازی طرح‌های داده تلفن همراه، از نقاط دسترسی وای‌فای رایگان استفاده کنند.

شهردار لندن در راستای اجرای این طرح از مشورت و همکاری سهامداران کلیدی اپراتورهای شبکه وای‌فای و تلفن همراه سراسر شهر برخوردار است که بر مقاصد کلیدی سرتاسر پایتخت نظارت دارند. وی همچنین از تجربیات شهرهای بین‌المللی با تجربه ارائه اینترنت دسترسی آزاد بهره‌مند خواهد شد.

توسعه شبکه وای‌فای رایگان در لندن

بهبود اتصال به اینترنت برای بازدیدکنندگان یکی از اولویت‌های کلیدی استراتژی تجربه بازدیدکنندگان لندن است که در مشورت با رهبران صنعت گردشگری گسترش پیدا کرده و هدف آن بهبود تجربه بازدیدکنندگان هنگام بازدید از شهر است. در حال حاضر فرصتی هیجان‌انگیز برای آسان‌تر کردن استفاده از شبکه‌های وای‌فای موجود با پیوستن به آن‌ها در سراسر پایتخت انگلستان وجود دارد که گزینه‌هایی را در مورد امکان‌سنجی ایجاد یک تجربه یکپارچه حین سفر از مکانی به مکان دیگر ارائه می‌دهد.

توسعه شبکه وای‌فای رایگان در لندن بخشی از اقدامات دولت برای بهبود دسترسی دیجیتال است که به‌ویژه در سال‌های اخیر شاهد یک جهش گسترده در اتصال گیگابایتی به خانه‌ها و مشاغل بوده است. این اقدام همچنین نوعی همکاری دولت مرکزی لندن با مناطق سراسر شهر در راستای مقابله با محرومیت دیجیتالی محسوب می‌شود.

کد خبر 718851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.