کودک دو ساله دزفولی دچار مرگ مغزی برای اهدای عضو به اهواز منتقل شد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: کودک دو ساله‌ای که دچار مرگ مغزی شده توسط بالگرد اورژانس هوایی دزفول برای اهدای عضو به اهواز منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اورژانس دزفول، رضا معمارزاده اظهار کرد: یک کودک دو ساله که از بدو تولد دارای بیماری مادرزادی cp(فلج مغزی) بود که در نهایت با عود بیماری موجب مرگ مغزی شد.

وی افزود: پس از تأیید مرگ مغزی، فرایند اخذ رضایت شخصی از خانواده درجه یک بیمار توسط مسئولان بیمارستان بزرگ دزفول آغاز و درنهایت منجر به رضایت خانواده درجه یک این کودک دوساله جهت اهدای عضو شد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دزفول ادامه داد: با توجه به اهمیت سرعت در چنین شرایطی، انتقال این کودک به بیمارستان گلستان اهواز توسط بالگرد اورژانس هوایی طی ۴۵ دقیقه انجام شد.

وی تاکید کرد: در این فرایند هفت تن از پرسنل اورژانس هوایی دزفول و همچنین پرستاران بیمارستان بزرگ این شهرستان همکاری داشته‌اند.

وی با تجلیل از همکاری کادر پروازی پایگاه هوانیروز مسجدسلیمان و تلاش موفقیت‌آمیز پرسنل درمانی اورژانس ۱۱۵ و بیمارستان بزرگ دزفول خاطرنشان کرد: تاکنون این سومین مأموریت انتقال بیمار مرگ مغزی جهت اهدای عضو است که توسط اورژانس هوایی دزفول به اهواز منتقل می‌شود.

کد خبر 718829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.