باززنده‌سازی آبگرم‌های سنتی رامسر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران آبگرم هتل رامسر را یکی از پروژه‌های مرمتی جدید شهرستان رامسر برشمرد و گفت: این بنای تاریخی پس از تایید نقشه‌های معماری آن توسط کمیته فنی میراث‌فرهنگی بر اساس معماری گذشته خود در حال باززنده‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران، حسین ایزدی _سه‌شنبه نوزدهم دی_ با بیان اینکه گردشگری سلامت نقش مهمی در جذب توریست دارد، اظهار کرد: گردشگری سلامتی محور اصلی برنامه سفر در رامسر تعریف شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شهرستان رامسر تنوع محصولات گردشگری است و این موضوع باعث جذب مخاطب و گردشگران به این شهر زیبا می‌شود.

وی یکی از مزایای شهرستان رامسر را وجود چشمه‌های آب معدنی متعدد با خواصی درمانی دانست و بیان کرد: رامسر در کنار ساحل زیبا و ییلاقات خوش و آب و هوا و مناظر طبیعی از معدود شهرستان‌های استان است که دارای آب‌گرم معدنی است که خواص درمانی بیشماری دارد و اگرچه بخش زیادی از گردشگران به این شهر سفر کرده و و از این ظرفیت استفاده می‌کنند اما هنوز به مقصدی برای گردشگری رامسر بدل نشده است.

ایزدی با بیان اینکه باید برای توسعه این بخش از تمام توان مدیریتی استفاده کنیم و رامسر را به شهر ویژه آب‌درمانی تبدیل کنیم؛ گفت: در حال حاضر بیش از ۶ آبگرم در شهرستان در حال خدمات‌رسانی هستند و دو واحد آبگرم جدید نیز در حال مرمت و بازسازی قرار گرفته که به زودی به چرخه خدماتی شهرستان اضافه خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران آبگرم هتل رامسر را یکی از پروژه‌های مرمتی جدید شهرستان رامسر برشمرد و افزود: این بنای تاریخی پس از تأیید نقشه‌های معماری آن توسط کمیته فنی میراث‌فرهنگی بر اساس معماری گذشته خود در حال باززنده‌سازی است.

ایزدی یادآور شد: گردشگران برای استفاده از خدمات درمانی آبگرم‌های معدنی چند روزی در شهرمان اقامت می‌کنند و این همان موضوع مهم یعنی ماندگاری بیشتر در گردشگری است که رامسر به آن نیاز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: همکارانم در اداره میراث‌فرهنگی رامسر آمادگی دارد با ارائه بسته‌های ویژه گردشگری سلامت و آب‌درمانی در خدمت سرمایه‌گذاران باشد و متقاضیان می‌توانند برای مشاوره به اداره میراث‌فرهنگی شهرستان رامسر مراجعه کنند.

کد خبر 718824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.