آتش‌سوزی ۶ هکتار از اراضی جنگلی سراوان مهار شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: حدود شش هکتار از اراضی جنگلی منطقه‌ سروان که بر اثر وزش باد از صبح امروز دچار حریق شده بود با تلاش آتش‌نشانان دقایقی قبل آتش‌سوزی به طور کامل مهار شد.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: آتش‌سوزی اراضی جنگلی منطقه سراوان ساعت ۸:۲۰ صبح امروز به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله ۱۵ آتش‌نشان و افسر ارشد با شش دستگاه خودرو اطفای حریق به منطقه سروان اعزام شدند و تا ساعت ۱۵:۰۰ بخشی بزرگی از آتش‌سوزی که امکان دسترسی در آنجا وجود داشت را مهار کردند، اما با توجه به گسترش و پراکندگی حریق، امکان حضور نیروها و خودروهای آتش‌نشانی در داخل جنگل نبود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: با آغاز وزش باد، حریق به سمت جاده گسترش پیدا کرد؛ بلافاصله سه آتش‌نشانان با یک دستگاه خودرو اطفای حریق ۱۰ هزار لیتری را به منطقه اعزام کردیم که با همکاری و تلاش چند ساعته آتش‌نشان رشت، سراوان و سنگر و نیروهای منابع طبیعی دقایقی قبل آتش‌سوزی به طور کامل مهار شد و آتش‌نشانان اکنون در حال لکه‌گیری منطقه هستند.

مؤمنی با بیان اینکه در این حادثه، حدود شش هکتار از اراضی جنگلی سروان دچار آتش‌سوزی شد، گفت: با توجه به وزش باد احتمال وقوع دوباره حریق در منطقه وجود دارد و در صورت گسترش حریق به داخل جنگل، مهار آتش‌سوزی فقط با استفاده از بالگرد امکان‌پذیر خواهد بود.

کد خبر 718809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.