وقتی هنرمندان به نام «جان‌فدا» گرد هم آمدند

شامگاه سه‌شنبه دومین همایش «جان‌فدا» با حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شامگاه _سه‌شنبه نوزدهم دی_ همایش جان‌فدا با حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علی تمنایی اظهار کرد: اگر تلاش‌ها و فعالیت‌های سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی نبود، مشخص نبود در کشور ما چه اتفاقاتی می‌افتاد و در این راستا تمام امنیت ما مدیون او است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن همیشه در تلاش و کوشش است، افزود: در این مدت حدود ۲۳ هزار نفر در غزه به شهادت رسیدند، حقوق بشر دنیا کجا هستند؟ این رذالت و خباثت عین سیاست دشمن است و اگر فکر می‌کنیم آن‌ها با مکتب ما کنار می‌آیند، اشتباه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: دشمن هیچ‌گاه از دشمنی خود دست نمی‌کشد بلکه هرروز با ابزاری تازه این مسیر را پیش می‌برد.

تمنایی بیان کرد: دشمن در تلاش است امید، نشاط را از جامعه ما بگیرد و در این راستا وظیفه هنرمندان آن است که با تزریق امید و نشاط به جامعه توطئه دشمن را خنثی کنند.

در ادامه و پس از سخنرانی تمنایی، کلیپی از شهید سید رضی موسوی پخش و پس از آن مصطفی کیانی از خوانندگان آئینی کشورمان دو قطعه موسیقی را تقدیم به حاج قاسم سلیمانی کرد.

پس از اجرای کیانی، از خانواده شهید حاج مرتضی عموعلی، رزمنده جانباز مصطفی عموعلی و رزمنده جانباز فریده اشتری تقدیر شد و در ادامه نیز محسن ناصحی از شاعران مطرح استان و کشور به شعرخوانی پرداخت.

پس از شعرخوانی ناصحی، مجری حاضران را به تماشای انیمیشن «فصل کوچ» کرد و در لحظات پایانی این انیمیشن شخصیت اصلی خود را «قاسم سلیمانی» معرفی کرد و آنجا بود که حاضران متوجه شدند این انیمیشن برشی کوتاه از کتاب چیزی نمی‌ترسیدم، زندگینامه خودنوشت حاج قاسم بود.

پس از اتمام انیمیشن، روحی کارگردان انیمیشن در گفت‌وگویی خودمانی بیان کرد: این اثر کاملاً خودجوش، مردمی و بدون حمایت ارگان خاصی انجام شد؛ بچه‌ها یک سال‌ونیم و کاملاً دلی کار را پیش بردند در حالی‌که حدود ۵٠٠ میلیون تومان هزینه برد.

وقتی هنرمندان به نام «جان‌فدا» گرد هم آمدند

در پایان نیز از دیگر اصحاب هنر و رسانه تقدیر شد؛ سید مجتبی خیام‌الحسینی مستندسازی بود که برای تهیه مستند به موصل رفته بود و روایاتی تلخ از جنایات داعش بیان کرد.

در ادامه نیز از روح‌الله جوانی، ریحانه به‌نقی، مهدی ذوالفقاری، مرضیه جعفری، محسن ناصحی، زهرا علی‌پور و بهار یوسفیان از خبرگزاری ایمنا تقدیر شد.

کد خبر 718799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.