پرداخت ۲۳۳ میلیارد تومان تسهیلات سیل مانسون در کهگیلویه و بویراحمد

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۲۳۳ میلیارد تومان تسهیلات سیل مانسون به ۹۰۸ واحد خسارت دیده پرداخت شده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد علی‌محمد روستا روز _سه‌شنبه، نوزدهم دی_ در نشست مدیریت بحران با حضور فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بیمه ساختمان‌ها، اظهار کرد: شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر در مدیریت مخاطرات زیرساخت‌ها از برنامه‌های حوزه مدیریت بحران استان بوده و در این خصوص همه ساختارها باید پیوست مقابله‌ای داشته باشند.

وی بر ساختارسازی ساختمان‌ها، ابنیه‌ها، جاده‌ها، پل‌ها و راه‌ها و طرح‌های اقتصادی استان در برابر حوادث و مخاطرات تاکید کرد و افزود: کمیته‌ای برای بررسی‌های کارشناسی بیمه ساختمان‌ها تشکیل و موارد را بررسی و در جلسه آینده گزارش مربوطه ارائه شود.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بی‌توجهی و کم‌توجهی به بیمه در ساختارها را یکی از آسیب‌ها در استان دانست و گفت: در سال گذشته سیل مانسون به زیرساخت‌ها و به‌خصوص بخش‌های اقتصادی و تولیدی خسارات سنگینی وارد کرد.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۷۶ پرونده خسارت دیده از سیل مانسون در استان به بانک‌ها ارسال شد، تصریح کرد: از این تعداد ۹۰۸ مورد مبلغ ۲۳۳ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

روستا خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران روی مسائل بحران‌زا و مخاطرات در استان تمرکز داشته باشند و پیش‌بینی و پیشگیری‌های لازم را برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کرده و ارائه دهند.

وی افزود: بانک‌های عامل استان نسبت به تکمیل پرونده‌ها و پرداخت تسهیلات مربوط به سیل مانسون سال گذشته در اسرع وقت اقدام کنند.

در ادامه این نشست علیرضا نیکروز مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر آماده‌باش فرمانداران و شهرداران خصوصاً در مناطق سردسیری و آمادگی کامل حوزه راهداری در رابطه با بارش برف احتمالی و بر پایداری شبکه‌های آب، برق، گاز و تلفن تاکید کرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد بانک‌ها در خصوص بند (د) تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور خواستار اقدام عملیاتی و اجرایی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات مانسون شد.

نیکروز تصریح کرد: شهرداری‌ها برای نقاطی که در بارندگی‌ها به منازل مردم آسیب می‌رسد تدابیر لازم را بکار گیرند.

کد خبر 718780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.