جشنواره سرود دانشجو معلمان در سال‌های آتی گسترده‌تر برگزار شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: جشنواره سرود و هنرهای نمایشی دانشجو معلمان در سال‌های آتی باید به صورت گسترده‌تری برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، اصغر باقرزاده عصر امروز -سه‌شنبه نوزدهم دی- در مراسم پایانی جشنواره سرود و هنرهای نمایشی دانشجو-معلمان سراسر کشور که در سالن اجتماعات دانشگاه تربیت‌معلم شهیدمحمدعلی رجایی برگزار شد، اظهار کرد: مربی پرورشی و معلم دو رکن تربیتی مهم در مدارس هستند که اگر مؤمن و معتقد باشند، بهتر می‌توانند در تربیت دانش‌آموزان اثرگذاری داشته باشند.

وی بخشندگی مربیان و معلمان را در گرو باایمان بودن آنها دانست و گفت: هر مربی و معلمی که باایمان باشد، دانش و علم خود را به آسانی می‌بخشد و بنابراین باید عنصر ایمان در شخصیت مربیان و معلمان پرورشی ما تقویت شود.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش هنر در توسعه تعلیم و تربیت اضافه کرد: برای رشد در حوزه پرورش و تربیت دانش‌آموزان باید جشنواره‌های فرهنگی و هنری بیشتری برگزار شود و در این زمینه باید از همه رشته‌ها و ابزارهای هنری مدد جست.

باقرزاده هنرهای نمایشی و سرود را از ابزارهای مهم توسعه تربیتی در مدارس برشمرد و ادامه داد: هنر اثرگذاری آموزش و یاددهی را چندین‌برابر می‌کند و وقتی ابزار هنری را وارد فرآیند تعلیم و تربیت می‌کنیم، اثرات چشمگیر آن به وضوح دیده می‌شود.

وی برپایی جشنواره‌های هنری را طلیعه توسعه هنر و اثرگذاری علوم تربیتی در بین دانش‌آموزان دانست و یادآور شد: جشنواره سرود و هنرهای نمایشی دانشجو-معلمان باید به صورت گسترده‌تر و عمیق‌تری در سال‌های آتی هم برگزار شود و شبیه به چنین جشنواره‌ای باید در بخش‌های مختلف نظام آموزشی ما برگزار شود.

لرستان بهترین عملکرد جشنواره را از آن خود کرد

رئیس کمیته داوران جشنواره سرود و هنرهای نمایشی دانشجو-معلمان هم با بیان اینکه این جشنواره در پنج رشته تعزیه، سرود، نمایش صحنه‌ای، نمایش عروسکی و نمایشنامه‌خوانی رادیویی برگزار شد، گفت: دانشجو-معلمان حاضر در این جشنواره طی چهار روز آثار هنری خود در این پنج رشته را به داوران عرضه کردند.

حسن یوسفی از شرکت ۷۱ گروه هنری در این جشنواره خبر داد و افزود: در بخش سرود ۲۸ گروه، در بخش نمایش صحنه‌ای ۲۲ گروه، در رشته نمایشنامه‌خوانی رادیویی ۱۲ گروه، در نمایش عروسکی ۵ گروه و در رشته تعزیه هم ۴ گروه شرکت کردند.

وی ادامه داد: در رشته نمایش صحنه‌ای در بخش خواهران استان‌های یزد، همدان و خراسان شمالی و در بخش برادران هم استان‌های تهران، کردستان و خراسان رضوی صاحب مقام‌های نخست تا سوم این جشنواره شدند.

رئیس کمیته داوران از کسب مقام نخست تیم استان خراسان رضوی در بخش سرود برادران خبر داد و گفت: در این بخش آذربایجان غربی و لرستان به ترتیب صاحب عنوان‌های دوم و سوم جشنواره سرود و هنرهای نمایشی شدند. در سرود خواهران هم خراسان رضوی به مقام نخست دست یافت و کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی رتبه دوم و استان‌های بوشهر و فارس رتبه سوم را کسب کردند.

یوسفی اضافه کرد: در رشته نمایش عروسکی بخش خواهران این جشنواره هم استان لرستان اول شد و استان سیستان‌وبلوچستان هم به رتبه دوم قناعت کرد. اما در بخش برادران لرستان به مقام نخست دست پیدا کرد و قزوین دوم شد.

وی با بیان اینکه در بخش تعزیه خواهران گلستان اول شد و مقام‌های دوم و سوم نداشتیم، ادامه داد: در تعزیه برادران هم استان قم صاحب مقام نخست شد و استان گلستان بر پله دوم ایستاد.

رئیس کمیته داوران جشنواره سرود و هنرهای نمایشی دانشجو-معلمان همچنین از کسب مقام نخست استان آذربایجان غربی در رشته نمایشنامه‌خوانی رادیویی بخش خواهران خبر داد و گفت: در این بخش استان کردستان و استان اصفهان دوم و سوم شدند. همچنین در نمایشنامه‌خوانی برادران هم لرستان اول شد و خراسان شمالی و آذربایجان غربی دوم و سوم شدند.

یوسفی افزود: در این جشنواره استان لرستان در سه بخش جشنواره صاحب رتبه نخست شد و در بخش سرود برادران هم دوم شد و با ۴ عنوان بهترین عملکرد را در بین سایر استان‌ها داشت.

کد خبر 718765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.