١۶٠٠ دانش‌آموز در مدارس استثنایی کرمانشاه تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: شهر کرمانشاه ١۶ مدرسه استثنایی و مرکز جامع سنجش آموزش و توانبخشی دارد، که در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ نفر در این مدارس در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی سه شنبه _ نوزدهم دی _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۶۸ مدرسه استثنایی و ۲۰ مرکز جامع سنجش آموزش و توانبخشی در استان کرمانشاه وجود دارد.

وی افزود: شهر کرمانشاه ١۶ مدرسه استثنایی و مرکز جامع سنجش آموزش و توانبخشی دارد، که در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ نفر در این مدارس در حال تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: از یک هزار و ۶۰۰ دانش آموزی که در این مدارس تحصیل می‌کنند حدود ۹۰۰ نفر آن‌ها در مدارس شهر کرمانشاه در حال تحصیل هستند.

وی عنوان کرد: ۲ طیف دانش آموز استثنایی داریم یک طیف از آن‌ها افراد کم توان ذهنی هستند و لازم است که در مدارس استثنایی تحصیل کنند.

محمدی عنوان کرد: بعضی از افرادی که دارای معلولیت نابینایی، ناشنوایی، و معلولیت جسمی و حرکتی و اوتیسم هستند در استان کرمانشاه شامل یک هزار و ۶۰۰ نفر از دانش‌آموزان می‌شوند.

وی اذعان کرد: افرادی که معلولیت کم شنوایی، کم بینایی، معلولیت جسمی و حرکتی و اوتیسم بوده و دارای هوش‌بهر عادی هستند شامل حدود ۵۷۰ نفر دانش‌آموز می‌شوند که در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: آموزش ویژه‌ای در کنار خدمات توانبخشی از طرف آموزش و پرورش برای این دانش آموزان در نظر گرفته شد.

کد خبر 718761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.