کلاهبرداری از ۱۹ نفر با وعده استخدام در رودبار

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار از دستگیری فردی که با وعده استخدام از ۱۹ نفر در فضای مجازی دو میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، عیسی روشن‌قلب اظهار کرد: شهروندان می‌توانند با توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس و دقت در تبادل اطلاعات در فضای مجازی از سودجویی کلاهبرداران و جاعلان جلوگیری کنند.

وی افزود: در پی شکایت ۱۹ نفر از شهروندان شهرستان رودبار از شخصی که خود را مأمور یکی از ارگان‌های دولتی معرفی و با وعده استخدام از این افراد کلاهبرداری کرده بود، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده مشخص شد، متهم با جعل عنوان و جلب اعتماد شکات در فضای مجازی از آن‌ها، دو میلیارد ریال وجه کلاهبرداری کرده است، خاطرنشان کرد: با اقدامات پلیسی، متهم مورد نظر شناسایی و پس از تعقیب و مراقبت در یکی از بخش‌های شهرستان رودبار دستگیر شد.

روشن‌قلب تصریح کرد: متهم ۴۸ ساله در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرد و با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار گفت: کاربران فضای مجازی با حفظ هوشیاری به هیچ عنوان فریب هویت کاذب و جعلی افرادی که با اهداف شوم به آنها نزدیک می‌شوند را نخورند.

کد خبر 718756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.