هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار نارنجی خبر داد و گفت: بر این اساس شاهد تشدید بارش برف در مناطق مرتفع استان از اواخر وقت چهارشنبه تا ظهر جمعه خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار نارنجی شماره ۱۵ مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و گفت: بر این اساس شاهد تشدید بارش برف در مناطق مرتفع استان از اواخر وقت چهارشنبه تا ظهر جمعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شاهد وزش باد در گردنه‌ها با بارش کولاک خواهیم بود، اضافه کرد: بارش برف و کولاک بیشتر در مناطق سردسیر و کوهستانی استان قزوین از جمله شهرستان آوج و نواحی الموت و طارم رخ خواهد داد.

عضو ستاد فرماندهی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین با اشاره به کاهش دید افقی، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد به خاطر بارش برف و کولاک تصریح کرد: بنابراین از رانندگان انتظار می‌رود که خودروهای خود را به وسایل زمستانی مانند زنجیر چرخ مجهز کنند و نکات ایمنی مرتبط را مراعات کنند.

شیخ‌الملوکی اجتناب از صعود به ارتفاعات را به کوهنوردان و مسافران توصیه کرد و افزود: کارفرمایان و کارگران باید از انجام کار در ابنیه و ساختمان‌هایی که در فضای باز و مناطق مرتفع قرار دارند، باید به شدت خودداری کنند تا از آسیب‌های جانی و جسمی احتمالی در امان باشند.

وی ادامه داد: انتظار از بخش‌های خدمات‌شهری، راهداری و کشاورزی این است که اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از تصادفات، سوانح جاده‌ای و همچنین سرمازدگی محصولات زراعی به ویژه تولیدات گلخانه‌ای انجام دهند.

کد خبر 718750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.