توسعه بهشت معصومه قم در دستور کار است

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم گفت: برای توسعه آرامستان بهشت معصومه(س) شهر قم به میزان ۱۰۰ هکتار به مراجع استانی مرتبط درخواست واگذاری زمین ارائه شده است.

سیدسیف‌الدین موسوی‌نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: آرامستان بهشت معصومه قم از سال ۱۳۵۴ احداث و به‌مرور بر فضای آن افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مساحت این آرامستان ۲۵۰ هکتار است، افزود: ۱۶۰ هکتار از این میزان تجهیز شده و دارای تأسیسات است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم خاطرنشان کرد: مساحت کنونی آرامستان بهشت معصومه برای شرایط عادی تا یک دهه کفایت می‌کند، با این حال باید به فکر توسعه آینده این آرامستان نیز باشیم.

وی عنوان کرد: در دفن اموات باید به‌گونه‌ای مکان‌یابی شود که توسعه شهری را در بر نگیرد یا اطراف آن محله مسکونی ایجاد نشود.

ضرورت تسهیل دسترسی ترافیکی به بهشت معصومه قم

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم تاکید کرد: در حال پیگیری هستیم که گیت عوارضی و محل دوربین ثبت تردد در اتوبان قم تهران عقب‌تر برود تا شهروندان به‌راحتی از این مسیر برای دسترسی به بهشت معصومه تردد کنند، زیرا در حال حاضر جاده قدیم کشش تردد آرامستان بهشت معصومه و دیگر کاربری‌ها را ندارد.

موسوی‌نیارکی ادامه داد: در گذشته دفن اموات در بهشت معصومه کمتر بود، اما اکنون تردد خودروهای سنگین را نیز از مسیرهای مختلف بین شهری داریم؛ بنابراین باید برای نجات جان شهروندان تدابیری اندیشیده شود.

کد خبر 718742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.