پروژه بهسازی محور امام‌زاده سلطان محمد شریف قم تکمیل شد

مدیرعامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: پروژه بهسازی محور سلطان محمد شریف که یکی از امام زادگان مهم شهر قم است، با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان تکمیل شد.

علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: میدان مطهری یکی از نقاط مهم پیرامون حرم مطهر است که اتصال شمال قم به حرم مطهر از این نقطه صورت می‌پذیرد بنابراین از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: پروژه سلطان محمد شریف یکی از امام زادگان مهم درون بافت که در راستای تکمیل گذر قلعه به منظور انجام اقدام فرهنگی و شناسایی این فضا با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان تکمیل شد.

مدیر عامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر خاطرنشان کرد: تکمیل بازسازی میدان کهنه از پروژه‌های موفق بود و مطالعات آن نیز طی سال جاری در حال انجام است.

خاکی گفت: بهسازی مسجد جامع که تا میدان کهنه فاصله ۴۰۰ متری دارد و در گذشته تا پامنار کار شده در عرصه چهار هزار متری با چهار میلیارد تومان منابع انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عناصر تاریخی، فرهنگی و هویتی در قالب محور فرهنگی به یکدیگر متصل شده است تاکید کرد: در قالب این محور عناصر اصلی که شناسایی شده بود اعم از فضاهای تاریخی، بیوت مراجع، مساجد، امام زاده‌های شاخص و اقداماتی که در میدان کهنه و سرای ملاحسین انجام شده است، دارای پیوستگی فرهنگی می‌شود.

کد خبر 718738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.