هزینه‌کرد ۱۶۰۰ میلیارد تومانی برای نیازمندان کردستانی در سال جاری

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از هزینه‌کرد هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای نیازمندان و مددجویان کردستانی طی ۹ ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رضا طوسی با بیان اینکه در ۹ ماه سال جاری ۵۹۳ میلیارد تومان کمک معیشتی به ۷۰ هزار خانوار تحت حمایت پرداخت شده است، اظهار کرد: طی سال جاری ۳۱ میلیارد تومان نیز برای خدمات درمانی و بیمه‌های اجتماعی مددجویان هزینه شده است.

وی افزود: پرداخت ۵۹ میلیارد تومان وام ضروری قرض‌الحسنه به ۲۹۰۰ مورد، ۶۹ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن به ۱۵۰۰ مورد و چهار میلیارد تومان اجاره مسکن به ۹ هزار مددجو از دیگر خدمات این نهاد طی ۹ ماه سال جاری بوده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان ادامه داد: هزینه‌کرد ۴۲ میلیارد تومان برای کمک به ازدواج ۱۳۵۱ مددجو و پرداخت ۱۰ میلیارد تومان برای کمک به تأمین ۱۷۰۰ مورد لوازم ضروری زندگی نیز جزو دیگر خدمات کمیته امداد استان کردستان طی سال جاری بوده است.

طوسی گفت: پرداخت ۴۸۰۰ فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ ۴۹۰ میلیارد تومان، کاریابی برای ۱۵۸ مددجو از طریق کارگاه‌ها و صاحبان مشاغل و آموزش فنی و شغلی به ۱۴۰۰ مددجو از دیگر خدمات کمیته امداد کردستان در سال جاری بوده است.

وی تصریح کرد: هزینه‌کرد ۴۶ میلیارد تومان برای خرید، ساخت و تعمیرات ۱۸۰۰ واحد مسکن مددجویی و پرداخت ۱۱ میلیارد تومان کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه دانشجویان و دانش‌آموزان تحت حمایت از دیگر خدمات ۹ ماه سال جاری بوده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه ۲۱۰ میلیارد تومان نیز از طریق خیران به نیازمندان اهدا شده است، افزود: معافیت سربازی ۱۱۲ مددجو، تأمین انشعابات رایگان برای ساخت مسکن مددجویان، اهدای بسته‌های غذایی، توزیع غذای گرم و خدمات آموزشی و فرهنگی هم از دیگر اقدامات این نهاد طی سال جاری بوده است.

طوسی با بیان اینکه جمع کل اعتبارات هزینه شده امسال این نهاد برای نیازمندان کردستانی یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: این خدمات تنها بخشی از اقدامات این نهاد در سال جاری بوده که در قالب کمک بلاعوض، تسهیلات و کمک خیرین برای نیازمندان و مددجویان این استان هزینه شده است.

کد خبر 718714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.