سنگ بزرگ استقلال، نشان نزدن!

استقلالی‌ها در شرایطی چشم به جذب چهار ستاره سپاهان دارند که برای همه مشخص است هیچ‌کدام از این نفرات شانس و تمایلی برای جدایی از سپاهان نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آن‌طور که از اخبار رسانه‌های منتسب به باشگاه استقلال مشخص است جواد نکونام، سرمربی استقلالی‌ها در لیست بلندبالایی که برای خریدهای نیم‌فصل خودش ردیف کرده نام چهار بازیکن فعلی سپاهان را هم مطرح کرده است که همه از بازیکنان اصلی و مهم سپاهان طی دو سال اخیر بوده‌اند.

سنگ بزرگ استقلال، نشان نزدن!

محمد دانشگر، فرشاد احمدزاده، امید نورافکن و رضا شکاری در شرایطی مدنظر سرمربی آبی‌ها قرار گرفته‌اند که دو نفر اول در نیم‌فصل اول جزو بازیکنان فیکس و اصلی سپاهان بودند و دو نفر دیگر هم اگر مصدومیت اجازه دهد، می‌توانند نقش مهمی در برنامه‌های مورایس ایفا کنند.

حتماً می‌پرسید که جواد نکونام هم به‌طور قطع از کیفیت این بازیکنان و علاقه مورایس به این چهار بازیکن خبردار است، پس چرا نام این چهار بازیکن مورد توجه آبی‌ها قرار گرفته است؟ پاسخ بسیار ساده است چون سپاهان رقیب اصلی استقلال برای قهرمانی در لیگ جاری خواهد بود و کورس دو تیم در صدر جدول لیگ نشان می‌دهد که رقابت آبی‌ها و زردهای فوتبال ایران تا پایان لیگ هم ادامه خواهد داشت و طبیعی است که ایجاد هر حاشیه و مشکلی برای تیم رقیب می‌تواند در دستور کار طرف مقابل قرار گیرد.

سنگ بزرگ استقلال، نشان نزدن!

آیا برایتان قابل باور است که به‌طور مثال سپاهان در این نیم‌فصل برای خرید روزبه چشمی، آرمین سهرابیان و کوین یامگا نامه‌ای به باشگاه استقلال بفرستد؟ به‌طور قطع خیر؛ چون سپاهانی‌ها تمرکز خودشان را به سمت مستطیل سبز دوخته‌اند و در شرایط فعلی تمایلی برای حضور در این بازی‌های رسانه‌های ندارند، اما باید پذیرفت که پشت این پیشنهاد آبی‌ها سنگی بزرگ برای نزدن پنهان شده است.

حتی خوش‌بین‌ترین هوادار استقلال هم می‌داند که سپاهان پس از قرار دادن نام پنج بازیکن در لیست خروجی خود به‌طور قطع سایر بازیکنانش را با چنگ و دندان حفظ خواهد کرد، چه برسد به اینکه بخواهد بازیکن دیگری را هم به تیم حریف هدیه دهد، اما پشت پرده ماجرا فقط یک پیشنهاد ساده و البته مورد پذیرش قرار نگرفته نیست. به هر حال این بازیکنان با وجود اسم و رسمی که در فوتبال ایران دارند، پیش از این هم نشان داده‌اند که ممکن است تحت تأثیر شرایط قرار گیرند و همین پیشنهاد ساده می‌تواند در ادامه لیگ آن‌ها را هوایی کند.

سنگ بزرگ استقلال، نشان نزدن!

کافی است همان محرومیت انضباطی دو جلسه‌ای که مورایس در نیم‌فصل اول برای محمد دانشگر در نظر گرفت دوباره در مدلی دیگر برای یکی از این چهار بازیکن تکرار شود و آن زمان است که همه این‌ها با اشاره به پیشنهاد استقلال در نیم‌فصل سعی خواهند کرد خودشان را در موضع بالاتر قرار دهند و با مطرح کردن موضوعاتی مثل اینکه ما به خاطر سپاهان فلان پیشنهاد میلیاردی را نپذیرفتیم یا فلان موقعیت به خاطر پیراهن سپاهان از دست ما رفت، فضا را به صورتی دیگر طراحی کنند.

البته سپاهان خیلی زود وارد عمل شد و آب پاکی را روی دست آبی‌ها ریخت اما ظاهر قضیه نشان می‌دهد که پیشنهادی که از تهران به اصفهان رسید فقط یک خرید ساده نقل‌وانتقالاتی نبود و پشت آن اهداف دیگری هم دنبال می‌شد که در نیم‌فصل دوم ابعاد دیگری از آن هم به چشم همه خواهد آمد.

کد خبر 718702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.