افزایش شمار شهدای جنایت تروریستی کرمان/ شهید ۴۰ ساله دومین اهداکننده عضو از شهدای ترور

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اعضای بدن سیدمیثم حسینی از مجروحان انفجار تروریستی کرمان اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی، پیمان کارنما اظهار کرد: این شهید بزرگوار که ۴۰ سال داشتند در حادثه تروریستی از ناحیه جمجمه دچار آسیب وسیع مغزی شده بود و از ابتدای حادثه در آی‌سی‌یو بیمارستان پیامبر اعظم (ص) پذیرش شده بود.

وی افزود: بیمار شانزدهم دی دچار هوشیاری سطح سه شد و پزشک معالج وی را کاندیدای اهدای عضو کرد و پس از آن هماهنگ‌کننده‌های دانشگاه بر بالین بیمار حاضر و آزمایش‌های مربوطه برای تأیید صحت اعضا انجام شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: روز گذشته پس از تأیید تیم پنج‌نفره مرگ مغزی، در صحبت با خانواده بیمار رضایت اهدای عضو گرفته شد.

وی از انجام عملیات برداشت در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) خبر داد و گفت: قلب شرایط اهدا نداشت، اما کلیه‌های بیمار در مرکز آموزشی درمانی افضلی‌پور به بیماران نیازمند دریافت عضو پیوند زده می‌شود و کبد نیز برای پیوند به شیراز ارسال خواهد شد.

کارنما با قدردانی از تلاش‌های تیم برداشت‌کننده عضو و کارشناسان دانشگاه که مقدمات کار را فراهم کردند، افزود: کار بسیار طاقت‌فرسایی است زیرا آماده کردن خانواده، نگهداری از بیمار و رضایت گرفتن از خانواده روحیه خاصی می‌طلبد.

به گزارش ایمنا، پیکر این شهید بزرگوار پس از برداشت عضو به مشهد منتقل و پس از زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) برای تشییع و خاک‌سپاری به کرمان منتقل خواهد شد.

کد خبر 718680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.