توقیف ۲۳۲۶ میلیارد تومان از اموال شرکت‌های خودرویی در قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین از تسویه بدهی دو هزار و ۴۰ نفر از مالباختگان شرکت‌های پیش‌ فروش خودرو در تاکستان خبر داد و گفت: دو هزار و ۳۲۶ میلیارد تومان از اموال این شرکت‌ها توقیف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، علی شعبانی از تسویه بدهی دو هزار و ۴۰ نفر از مالباختگان شرکت‌های پیش‌فروش خودرو خبر داد و اظهار کرد: بعد از بررسی فعالیت شرکت‌های غیرقانونی فعال در زمینه پیش فروش خودرو در استان که غالباً بدون مجوز و با اقدامات متقلبانه فعالیت می‌کردند، ۷۰ شرکت پیش فروش خودرو شناسایی و برای ۱۸ شرکت و ۳۷ نفر از مدیران آن‌ها در شهرستان تاکستان پرونده قضائی تشکیل شد.

وی افزود: تعدادی از این شرکت‌ها با توجه به اینکه صلاحیت رسیدگی به آنان در حوزه قضائی استان قزوین نبوده است، به حوزه‌های قضائی مرتبط ارجاع شد و مدیران برخی از شرکت‌ها نیز بدون تشکیل پرونده نسبت به تسویه مطالبات سرمایه گذاران خود اقدام کردند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام سرمایه گذاران و تحقیقات صورت گرفته میزان بدهی این شرکت‌ها به مردم چهار هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان است و ارزش اموال توقیف شده نیز بر اساس ارزیابی‌های صورت پذیرفته توسط کارشناسان رسمی دادگستری ۲ هزار و ۳۲۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

شعبانی اضافه کرد: با توجه به اقدامات قضائی صورت گرفته تا کنون ۸۵۲ میلیارد تومان از بدهی بیش از ۲ هزار و ۴۰ نفر از مالباختگان توسط این شرکت‌ها پرداخت شده است و فرآیند تسویه بدهی مالباختگان به صورت مستمر در حوزه قضائی تاکستان ادامه دارد.

وی گفت: ۹۵ درصد از مجموع بدهی این ۱۸ شرکت مربوط به ۵ شرکت است و دستورات لازم نیز به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و احقاق حقوق مالباختگان و ایفای تعهدات این شرکت‌ها صادر شده است.

وی افزود: پرونده «شرکت رضایت خودروی طراوت نوین» جزو این شرکت‌ها نیست و با توجه به حجم مطالبات و تعداد زیاد مالباختگان به صورت ویژه در یکی از شعبات دادسرای مرکز استان در حال رسیدگی و شناسایی میزان دیون و ارزیابی ریالی اموال شرکت است.

کد خبر 718613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.