۷۰ درصد معتکفان استان قزوین زن هستند

رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین گفت: موضوع اعتکاف در میان جوانان و زنان استقبال زیادی داشته است و در استان قزوین ۷۰ درصد معتکفان زنان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از برنامه‌ریزی جدی ستاد اعتکاف برای برگزاری این فریضه معنوی خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری مراسم اعتکاف در ۱۰ مسجد شهر قزوین انجام شده است و نیاز است تا نهادها و ارگان‌های مرتبط از جمله شورا و شهرداری قزوین در جهت کاهش هزینه‌های این مراسم حمایت و مساعدت‌های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی در جامعه، افزود: زیربنای ساختاری هر جامعه مسائل فرهنگی است و چه بسا بسیاری از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد و مشاهده می‌کنیم به دلیل عدم کار کردن در این حوزه باشد.

رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین با بیان اینکه مسائلی از جمله تجملات و زیاده خواهی مشکلات زیادی برای جامعه داشته است و با فرهنگ دینی می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم، خاطرنشان کرد: اعتکاف مظهر بندگی خدای متعال بر پایه تفکر است و موضوع اعتکاف در میان جوانان و بانوان استقبال زیادی داشته است و در استان قزوین ۷۰ درصد معتکفان بانوان هستند.

عباسی ادامه داد: سال گذشته و با توجه به محدودیت‌های مالی در شهر قزوین ۱۲۰۰ نفر و در سایر شهرستان‌ها ۱۰۰۰ نفر آمار معتکفان بودند، امسال قصد داریم که در شهر قزوین این آمار را به ۲۵۰۰ نفر افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: در شهر قزوین ۱۰ مسجد برای امر اعتکاف در نظر گرفته شده است که بعضی مساجد مختص دانش‌آموزان دختر، دانش‌آموزان پسر، مسجد محمدرسول الله (ص) مختص بانوان به همراه کودکانشان و مسجدالنبی (ص) نیز مختص برادران است.

رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین گفت: تلاشمان این است که با همراهی نهادها و ارگان‌ها به ویژه شورای اسلامی شهر قزوین و مدیریت شهری بتوانیم هزینه دریافتی از معتکفان را کاهش دهیم.

کد خبر 718585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.