عزم جدی شهرداری برای راه‌اندازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل بار در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان عزم جدی برای راه‌اندازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل بار به‌منظور حفظ و بهبود شرایط حمل و نقل شهری و محیط‌ زیست دارد.

سیدعلی عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقل بار به‌منظور حفظ و بهبود شرایط حمل و نقل شهری و محیط زیست یکی از ارکان این حوزه در سطح کلان‌شهرها است، شهرداری اصفهان عزم جدی را برای راه‌اندازی اینگونه زیرساخت‌ها دارد.

وی افزود: به‌همین منظور با گروه صنعتی انتخاب که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سطح کشور است و هلدینگی در حوزه حمل‌ونقل و بار دارد، جلساتی برگزار شده است و راه‌اندازی نخستین توقفگاه و بارانداز مشارکتی با مشارکت شهرداری اصفهان و سرمایه‌گذاری این هلدینگ در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان ادامه داد: عوامل متعددی از جمله معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، سازمان حمل‌ونقل و بار شهرداری اصفهان، سازمان سرمایه‌گذاری، گروه صنعتی انتخاب و شهرداری منطقه ۱۴ در این پروژه دخیل هستند و زمینی که برای این موضوع در نظر گرفته شده، در حوزه استحفاظی منطقه ۱۴ است.

عبدالهی بیان کرد: ایجاد این بارانداز از چند جهت حائز اهمیت است؛ نخستین موضوع توزیع مناسب و مهندسی شده تمام مایحتاج روزمره کلان‌شهر اصفهان در حوزه مواد غذایی و دارو و خدمات‌رسانی است که با راه‌اندازی این بارانداز این اتفاق خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: موضوع بعدی حفظ زیرساخت‌های شهری، آسفالت و تأسیسات شهری است که با تفکیک و کوچک‌سازی بارها، خودروهای سنگین حمل‌ونقل بار در سطح شهر اصفهان تردد نخواهند کرد و امیدواریم با راه‌اندازی اولین بارانداز و توقفگاه در شهر اصفهان بتوانیم قدم مهمی را در این حوزه برداریم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: موضوع بعدی حفظ محیط‌زیست شهری است و با توجه به اینکه خودروهای دارای تناژ بالا آلودگی بیشتری دارند، با اجرای این طرح این خودروها در سطح شهر کمتر تردد می‌کنند.

کد خبر 718577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.