استان ایلام بیش از ۱۴ هزار جانباز دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام شمار جانبازان استان را ۱۴ هزار و ۹۲۵ نفر دانست و گفت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۸۶ نفر زیر ۲۵ درصد، سه هزار و ۶۹۳ نفر بین ۲۵ تا ۳۹ درصد، ۴۷۸ نفر ۴۰ تا ۴۹ درصد، ۴۰۰ نفر ۵۰ تا ۶۹ درصد و ۱۶۸ نفر بالای ۷۰ درصد هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جمال اسدی اظهار کرد: بر اساس آخرین سرشماری، جمعیت استان ایلام بیش از ۵۸۰ هزار نفر بوده که از این شمار ۱۰۲ هزار نفر جامعه هدف این نهاد هستند.

وی افزود: درصد جامعه ایثارگری در این استان نسبت به کل جمعیت ۱۸ درصد بوده است، به نحوی که ایلام بالاترین تراکم ایثارگری کشور نسبت به جمعیت را دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام با بیان اینکه مجموع شمار شهدای والامقام این استان دو هزار و ۹۷۲ نفر است، خاطرنشان کرد: بیشترین آمار شهدا به تعداد یک هزار و ۲۷۵ نفر مربوط به شهرستان ایلام و کمترین آن به تعداد ۳۳ شهید متعلق به شهرستان بدره است.

اسدی شمار جانبازان استان را ۱۴ هزار و ۹۲۵ نفر دانست و اضافه کرد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۸۶ نفر زیر ۲۵ درصد، سه هزار و ۶۹۳ نفر بین ۲۵ تا ۳۹ درصد، ۴۷۸ نفر ۴۰ تا ۴۹ درصد، ۴۰۰ نفر ۵۰ تا ۶۹ درصد و ۱۶۸ نفر بالای ۷۰ درصد هستند.

وی با اشاره به اینکه شمار آزادگان استان ۳۳۸ نفر است، گفت: از این تعداد ۱۶۳ نفر مربوط به ایلام، ۴۶ نفر دهلران، ۲۶ نفر آبدانان، ۳۰ نفر ایوان، ۲۱ نفر دره شهر، ۱۸ نفر چرداول ،۱۳ نفر مهران، ۱۱ نفر ملکشاهی و ۱۰ نفر بدره هستند.

کد خبر 718572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.