آزادی ۱۹۸ زندانی استان گیلان از ابتدای سال جاری با کمک خیران

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در گیلان ۱۹۸ زندانی با مبلغ ۲۱۵ میلیارد تومان در استان آزاد شدند، گفت: همه مسئولین ذی‌ربط در راستای کمک به آزادی زندانیان تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی _دوشنبه هجدهم دی‌_ در دیدار با اعضای هیئت امنای ستاد دیه اظهار کرد: به ازای همه اعتباراتی که در ستاد دیه جمع می‌شود باید زندانی آزاد شود و منتظر اعتبارات کلان برای آزادی زندانی‌ها نباشیم.

وی با بیان اینکه برخی استان‌ها موفقیت‌های چشمگیری در آزادی زندانیان داشته‌اند، افزود: باید با استفاده از تجارب این استان‌ها و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت رسانه ملی در برگزاری جشن‌های با شکوه با حضور خیرین خصوصاً در ماه مبارک رمضان کمک‌های بیشتری برای آزادی زندانیان جذب کرد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه همه مسئولین ذی‌ربط در راستای کمک به آزادی زندانیان تلاش کنند، ادامه داد: از ابتدای امسال در گیلان ۱۹۸ زندانی با مبلغ ۲۱۵ میلیارد تومان آزاد شدند و ۷۱ زندانی نیز در شرف آزادی هستند.

علی یزدانی رئیس ستاد دیه استان گیلان نیز در این نشست اظهار کرد: در گیلان ۲۲ زن زندانی غیر عمد داریم که ۲۰ نفر مادر هستند؛ زندان جای مادر و زن نیست و باید کمک کنیم تا این مادران و زنان به کانون خانواده بازگردند.

وی افزود: در سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان از شاکیان گذشت گرفتیم و ۱۱ میلیارد تومان از خیران گیلانی جمع‌آوری و مابقی هم از ستاد دیه کشوری تأمین شد؛ گیلان ۹۷۰۰ زندانی دارد که ۴۴۳ نفر زندانی جرایم غیرعمد هستند.

کد خبر 718523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.