چراغ‌های راهنمایی و رانندگی معابر شهر اصفهان LED شد

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: فانوس تمام چراغ‌های راهنمایی که لامپی بود، به ال‌ای‌دی تبدیل شد که با این اقدام، مصرف حدود یک میلیون کیلووات ساعت برق در ماه به ۸۷ هزار کیلووات رسیده است.

سیدحمیدرضا ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به رسالت مرکز کنترل ترافیک و نظارت تصویری درباره نگهداری چراغ‌های راهنمایی و صرفه‌جویی در مصرف برق، فانوس تمام چراغ‌های راهنمایی که لامپی بود، به صورت ال‌ای‌دی درآمده است و با این اقدام مصرف حدود یک میلیون کیلووات ساعت برق در ماه به ۸۷ هزار کیلووات رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر ۹۱۸۴ فانوس چراغ‌ راهنمایی و رانندگی در شهر اصفهان وجود دارد که شامل حدود ۲۵ هزار ماژول ال‌ای‌دی می‌شود که تمام آن‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف برق و عمر بیشتری که دارد تعویض شده و از حالت لامپی به ال‌ای‌دی رسیده است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک و نظارت تصویری شهرداری اصفهان با اشاره به مزایای چراغ‌های ال‌ای‌دی ادامه داد: عمر و ایمنی چراغ‌های ال‌ای‌دی بیشتر و دید آن نسبت به چراغ‌های لامپی بهتر است، حتی در مواقعی که نور خورشید زیاد است، رانندگان بهتر می‌توانند این چراغ‌ها را ببینند.

کد خبر 718521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    led خودش نوعی لامپ است. مثلاً باید می‌نوشتید: led جایگزین لامپ‌های پرمصرف شد
  • هع IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    البته خبر جدیدی نیست، چند سال است که تغییر کرده.