دانش‌آموزان عشایر همدان کمبود معلم دارند

مدیر اداره امور عشایری استان همدان گفت: عشایر کوچرو استان با داشتن حدود ۴۷۰ دانش‌آموز ابتدایی کمبود معلم دارند. 

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جعفر کاویانی دلشاد امروز _دوشنبه هجدهم دی_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فرزندان عشایر همدان فاقد معلم کافی هستند، اظهار کرد: علاوه بر اینکه عشایر کوچرو با کمبود تجهیزات رو به رو هستند، حدود ۲۰۰ نفر از فرزندان عشایر کوچرو به استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه معلم ندارند.

وی افزود: با وجود پیگیری جهت رفع مشکل تاکنون این مشکل بر طرف نشده، با توجه به حمایت‌های دولت امسال ۲۵ نفر سهمیه جذب معلم ویژه عشایر کوچرو اختصاص پیدا کرده و از این تعداد پنج معلم مرد جذب شده که هنوز شروع به کار نکرده‌اند.

مدیر اداره امور عشایری استان همدان اضافه کرد: ۱۱ نفر معلم خانم نیز در نظر گرفته شد، اما بعد از جذب قبولی از تدریس در مناطق عشایر خودداری کردند، اداره آموزش و پرورش اعلام کرد که در مناطق روستایی و شهری که محصل عشایری دارند، معلم به کار گرفته می‌شوند، اما مشکل تحصیل فرزندان عشایر حل نمی‌شود، زیرا در این مناطق موضوع کمبود معلم نبوده و سهمیه جذب شده نیز مختص عشایر کوچرو بوده است.

کاویانی دلشاد افزود: درخواست داریم که اداره آموزش پرورش ضمن برنامه‌ریزی و تجهیز معلمان عشایری و وسیله نقلیه جهت تردد در مسیر صعب‌العبور سامانه عرفی عشایر از معلمین بیشتر در این زمینه استفاده کنند تا این فرزندان که استعدادهای خوبی هم دارند از موفقیت بیشتر و تحصیل باز نمانند.

وی تصریح کرد: نیاز این محصلین بیشتر از این تعداد بود و حداقل تعداد ۶۰ معلم مختص مناطق عشایر کوچرو مورد نیاز است.

منبع: مهر

کد خبر 718489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.