نصب هزار کارتخوان در اتوبوس‌ها / اتوبوس‌های برقی بهمن‌ وارد کشور می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از نصب هزار کارتخوان در اتوبوس‌ها خبر داد و گفت: اتوبوس‌های برقی بهمن‌ماه وارد کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، محسن هرمزی امروز _دوشنبه هجدهم دی‌ماه_ در دومین نشست «شهرگفت» با محوریت حمل و نقل در پردیس پارک ملت، اظهار کرد: اساس کارم را بر مبنای اثرگذاری در حوزه ناوگان گذاشتم.

وی افزود: سال ۹۰ با توجه به قراردادهای متروی تهران و کلانشهرها که عمدتاً با چین منعقد می‌شد واگن‌ها وارد پایتخت شد و ما فقط ساخت بدنه را انجام دادیم و تاکنون فقط گاهی بدنه را تغییر دادیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در سفر مدیریت شهری به چین، داخلی سازی بوژی واگن‌ها محقق شده است، گفت: تولید قطار ملی نیز به مراحل مطلوبی رسیده است.

هرمزی با بیان اینکه تمام ناوگان حمل و نقل عمومی چین پس از دوران کرونا تغییر و برقی شده و از آلودگی خبری نیست، افزود: ۴۰ درصد خودروهای شخصی در کشور چین برقی سازی شده است.

وی با بیان اینکه تهران از ترافیک و آلودگی هوا رنج می‌برد، افزود: انعقاد قرارداد برای ورود دو هزار دستگاه اتوبوس برقی، ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۱۰ هزار ون و ۱۰۰ هزار موتور برقی گامی منعقد شده است و برای نمونه دو دستگاه اتوبوس‌و تاکسی برقی تا بهمن‌ماه وارد کشور می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: در نظر داریم طی دو سال آینده پروژه تراموای مسیر آزادی-تهرانپارس را عملیاتی کنیم.

هرمزی ادامه داد: خودروهای برقی را در محدوده طرح ترافیک گسترش خواهیم داد، و استفاده از موتورسیکلت‌های برقی را هم با کمک مردم توسعه می‌دهیم.

طی ۲ سال اخیر ۵ برابر دوره پنجم مدیریت شهری اتوبوس به شهر اضافه شده است

وی با اشاره به عقب‌ماندگی تاریخی زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی در سال‌های گذشته در پایتخت، گفت: امروز با کمبودهای جدی در حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی مواجه هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: در دوره قبل تنها ۱۳۰ دستگاه اتوبوس وارد شهر شد، اما ششمین دوره مدیریت شهری اولویت را بر نوسازی زیرساخت‌های فرسوده حمل‌ونقل عمومی قرار داد و تاکنون ۷۴۰ دستگاه اتوبوس وارد شده است.

هرمزی با بیان اینکه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته فاصله زیرساخت‌های عمومی با ایده‌آل‌ها زیاد است، گفت: فرایند اورهال اتوبوس‌های فرسوده همزمان با واردات اتوبوس‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: امید می‌رود تا پایان امسال عملیات بازسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۸ متری بی‌آرتی به پایان برسد، و همچنین ابتدای سال آینده ۱۲ قطار مترو اورهال می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از نصب سامانه کارت‌خوان‌های جدید در اتوبوس‌ها خبر داد و افزود: بالغ بر ۱۰۰۰ کارتخوان جدید در اتوبوس‌های خصوصی شهر نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

هرمزی گفت: در تلاش هستیم تا با مشارکت نخبگان و صاحب‌نظران طرح جدید ترافیک تهران تهیه و تدوین شود زیرا طرح فعلی موجبات مردگی مرکز شهر را فراهم کرده است.

وی افزود: با ادغام طرح ترافیک و طرح زوج و فرد می‌توان محدوده طرح را کاهش داد، البته باید مقررات خاصی را برای تردد خودروهای برقی به ویژه در محدوده مرکز شهر لحاظ کرد.‌

کد خبر 718475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.