رفع معضلات اجتماعی در شهر نیازمند اولویت‌بندی موضوعات است

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: رفع معضلات اجتماعی در شهر نیازمند اولویت‌بندی موضوعات بوده تا نسبت به موضوع تحقیقات لازم صورت گرفته و علت‌یابی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، میرمحمد سیدهاشمی، ظهر امروز _دوشنبه هجدهم دی _در نشست هم اندیشی اعضای شورای شهر و شهردار اردبیل با مدیران دستگاه‌های اجتماعی که با حضور دادستان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: برای کاهش هرگونه آسیب اجتماعی ضروری است ابتدا علت‌یابی کرده و سپس برای رفع و حذف آن معضل اقدام شود.

وی با بیان اینکه محوریت این نشست ایجاد مجتمع شوق زندگی برای کودکان کار و خیابانی زنان زباله‌گرد و متکدیان است، افزود: برای ریشه کن کردن این آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در شهر باید موضوعات مطرح شده اولویت بندی شود در غیر این صورت نتیجه بخش نخواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان اینکه متخصصان و پژوهشگران حوزه اجتماعی باید نسبت به این موضوعات اعمال نظر کرده و دیدگاه‌ها علمی و پژوهش محوری خود را بیان کنند، گفت: وظایف نهادهای اجتماعی نیز اجرایی و عملیاتی کردن این طرح‌ها و نظریه‌ها است.

سیدهاشمی همچنین با بیان اینکه تمامی این آسیب‌های اجتماعی دغدغه اصلی جامعه است؛ افزود: موضوع کودکان کار بیش از پیش دارای اهمیت است، زیرا کودکان آیندگان جامعه هستند و باید برای ریشه کن کردن این معضل اجتماعی بعد از اولویت بندی ابتدا برآورد مالی انجام داده و سپس وظایف هر دستگاه اجرایی مشخص شود تا مرحله به مرحله اجرای طرح صورت پذیرد، چرا که هرنوع برخورد احساسی با این موضوعات مسیر حرکت را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه هرنوع موازی کاری نهادها با یکدیگر نیز نیاز به بازنگری دارد و تکلیف و وظایف هر سازمان بایستی مشخص شود؛ تصریح کرد: قدردان زحمات کسانی هستیم که برای رفع معضلات شهری قدم‌هایی پایدار برمی‌دارند و امیدواریم با تدبیر و درایت مسئولان و مدیران مربوطه در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکلات بررسی و حل شود.

گفتنی است در این نشست، عملکرد شورای شهر و شهرداری اردبیل در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی تشریح شد.

کد خبر 718457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.