کشف لاشه خرس قهوه‌ای در مناطق آزاد شهرستان چرام

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از کشف لاشه خرس قهوه‌ای در شهرستان چرام خبر داد و گفت: شلیک گلوله عامل مرگ خرس قهوه‌ای بوده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد اسلام جاودان‌خرد روز _دوشنبه، هجدهم دی_ در جمع خبرنگاران از کشف لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای شکار شده در مناطق آزاد شهرستان چرام خبر داد و اظهار کرد: طی گزارش مراجع انتظامی شهرستان چرام که شب گذشته به دنبال ردی از سارقین احشام در منطقه بودند مبنی بر کشف لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای در ارتفاع کوه منطقه آزاد معروف به «چاسخوار»، مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان چرام جهت بررسی گزارش به محل اعزام شدند.

وی افزود: محیط‌بانان پس از طی مسافتی کوهستانی به محل مورد نظر رسیده که متأسفانه با لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای شکار شده مواجه شدند.

مدیرکل محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بررسی بالینی لاشه و آثار شلیک گلوله بر روی بدن آن مشخص شده که خرس براثر شلیک مستقیم اسلحه گلوله‌زنی تلف شده‌است.

وی با اشاره به تازگی لاشه، همزمانی با سرقت احشام، عبور سارقین از مسیر لاشه این احتمال وجود دارد که سارقین احشام به خرس شلیک کرده باشند، تصریح کرد: جنسیت لاشه کشف شده نر و حدوداً چهار سال سن دارد.

جاودان‌خرد خاطرنشان کرد: اگرچه مأمورین یگان حفاظت تحقیقات محسوس و نامحسوس خود را به منظور شناسایی عوامل شکار این گونه ارزشمند را در دستور کار خود قرار داده‌اند، اما تقاضا می‌شود کسانی که به هر نحوی اطلاعی از موضوع دارند که می‌تواند کمک کار ما در حوزه قضائی باشد با شماره رایگان ۱۵۴۰ به این اداره کل گزارش دهد.

کد خبر 718454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.