دست بریده حاج قاسم تا قیامت حافظ اسلام است

امام جمعه قزوین با بیان اینکه تنها یادگاری که از جسم حاج قاسم سلیمانی برای ما به یادگار مانده، دست بریده ایشان است، گفت: دست بریده حاج‌قاسم تا قیامت از اسلام حفاظت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی عصر امروز _دوشنبه هجدهم دی_ در مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی کرمان که در حسینیه ثارالله سپاه سپاه صاحب‌الامر (عج) برگزار شد، اظهار کرد: مداحی که در مراسم گرامیداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی مداحی کرده بود و سپس در آن حادثه تروریستی به شهادت رسیده بود، در آخرین مداحی خود گفته بود خدایا ما نمی‌خواهیم همین طور ساده بمیریم، ما می‌خواهیم نوکر دستگاه اباعبدالله (ع) باشیم، برای ما بد است که همین طور بمیریم، طوری مرگمان را قرار بده که معلوم باشد در راه نوکری تو از این دنیا رفته‌ایم.

وی اضافه کرد: امروز دل‌های همه ما گرفته است، غم زنان، کودکان و مظلومان غزه، غم شهادت شهدای گرانقدر زائر مزار حاج قاسم سلیمانی و غم دوری از حاج قاسم سلیمانی دل‌های ما را محزون کرده است، خدا برای این موارد به نحوهای مختلفی تسلیت گفته است، از جمله اینکه خدای متعال در آیه ۱۰۴ سوره نساء فرموده در تعقیب و جستجوی دشمن سستی نکنید. اگر شما در رویارویی با دشمن درد و رنج می‌بینید، آنان چون شما درد و رنج می‌بینند و شما چیزی را چون پیروزی و پاداش از خدا امید دارید که آنان امید ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه تنها یادگاری که از جسم حاج قاسم سلیمانی برای ما به یادگار مانده، دست بریده ایشان است، گفت: این دست انسان را به یاد حضرت عباس (ع) می‌اندازد، حضرت ابوالفضل (ع) در روز عاشورا یک بار خدمت امام حسین (ع) آمد و اجازه میدان گرفت، امام (ع) فرمود تو فرمانده لشکر من و پرچمدار من هستی، اگر بروی لشکر من از هم می‌پاشد، حضرت عباس (ع) ادب کرد و فوراً اطاعت امر کرد و برگشت.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: حضرت عباس (ع) یک بار دیگر خدمت اباعبدالله (ع) آمد و اجازه میدان خواست، شاید با خواندن تاریخ برای ما سوال مطرح شود که چرا حضرت عباس (ع) دوباره نزد امام حسین (ع) آمد و اجازه میدان خواست؟ پاسخ این است آن زمانی که در مرتبه اول امام حسین (ع) به حضرت اجازه میدان رفتن نداد لشکر داشتند و نیاز به پرچمدار و علمدار داشتند اما در دفعه دوم دیگر حضرت لشکری نداشت که نیاز به فرمانده داشته باشد و همه شهید شده بودند.

وی ادامه داد: حضرت عباس (ع) یک عالم ربانی بود و همین طور به سادگی قسم نمی‌خورد، حضرت در اینجا که نزدیک شهادتشان بود قسم خوردند، ممکن است کسی بگوید اینجا که حضرت می‌دانست به زودی به شهادت می‌رسد، چطور قسم خورد تا ابد حامی دین است؟

امام جمعه قزوین با یادآوری اینکه هر چه نزد ما بماند تاریخ مصرف دارد و همیشگی نیست، گفت: اما هر چیزی که به خدا بدهیم، ماندگار و همیشگی است، حضرت عباس (ع) تا وقتی دست در بدن داشت، نگفت من تا ابد حامی دین هستم.

عابدینی ادامه داد: اما همین که دستش قطع شد باور کرد که خدای متعال معامله را با او شروع کرده و خریدارش شده است، وقتی خدا دست حضرت را می‌پذیرد و معامله را شروع می‌کند، این دست یدالله می‌شود، وقتی یدالله شد تا قیامت حامی دین خدا می‌شود. بنابراین دست بریده حاج‌قاسم تا قیامت از اسلام حفاظت می‌کند.

کد خبر 718449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.