هلال‌احمر نقش بسزایی در کمک به زلزله‌زدگان ترکیه ایفا کرد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌ شرقی گفت: جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی در زلزله اخیر ترکیه ایفا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز _دوشنبه هجدهم دی_ در دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور، هلال‌احمر را یکی از نهادهای محبوب در بین مردم دانست و اظهار کرد: هلال‌احمر به دلیل مأموریت‌های بسیار مهم و خطیر خود باید از نظر امکانات و لجستیک تجهیز شود.

وی افزود: هلال‌احمر یک نهاد مردمی است که اعضای آن داوطلبانه به آحاد مردم به‌خصوص مردم در رنج و گرفتاری خدمات‌رسانی می‌کنند که تنها چند نهاد در دنیا مثل اورژانس و پلیس و البته هلال‌احمر وجود دارد که شناخته شده هستند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از زحمات بی‌وقفه و مستمر داوطلبان هلال‌احمر تاکید کرد: هلال‌احمر باید دو مسئله تحرک و حضور دائم را مد نظر قرار دهد و بر همین اساس تفاوت خدمات هلال‌احمر با سایر نهادهای امدادی این است که به فوریت‌ها رسیدگی می‌کند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر همچون نیروهای مسلح همیشه باید آماده مقابله با بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی باشد و هنگام بروز حوادث حضور واقعی و مؤثر و کارگشا داشته باشد، ادامه داد: این حالت باید از تمام جهات در هلال‌احمر حفظ و تقویت شود.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال‌احمر به عنوان یک نهاد امدادرسان در ذهن مردم ما نقش بسته است و اقدامات این مجموعه تنها مربوط به داخل کشور نیست و اگر در خارج از کشور هم مردم آسیب دیده باشند، هلال‌احمر کشور ما به آن‌ها امدادرسانی می‌کند که نمونه عینی و اخیر آن در زلزله ترکیه بود و هلال‌احمر ایران نقش بسزایی در این حادثه داشت.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از اینکه در حادثه‌های گوناگون هلال‌احمر به عنوان اولین گروه امدادرسانی می‌کند، گفت: در هر اتفاق، حادثه، سانحه، سیل، زلزله، طوفان و آتش‌سوزی، داوطلبان امدادگر این جمعیت به کمک مردم می‌شتابند که این خدمات قابل ستایش است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه مردم آذربایجان شرقی مردمی غیور و شجاع هستند، گفت: مردم این خطه در صحنه‌های گوناگون و حتی از زمان قبل انقلاب و دوران مشروطه نیز همیشه پیشتاز و پیش‌قدم بودند و در دفاع مقدس نیز لشکر عاشورا، پیش‌قراول لشکرهای دیگر بود.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز در این دیدار هدف سفر خود به تبریز را حضور میدانی در رزمایش بزرگ و مهم ۱۰ هزار نفری اسکان اضطراری دانست و اظهار کرد: این رزمایش برای مجموعه هلال‌احمر کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه میزان آمادگی دستگاه‌های مختلف درگیر در بلایا و حوادثی مثل زلزله در این تمرین بررسی و کارشناسی می‌شود، ابراز امیدواری کرد: این رزمایش با موفقیت و بدون کوچک‌ترین حادثه‌ای به سرانجام برسد.

کد خبر 718420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.