کلاهبرداری ۷ میلیاردی با شناسنامه جعلی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری دو نفر که اقدام به کلاهبرداری هفت میلیاردی از یک شرکت کرایه دستگاه باند و سیستم پخش مجالس کرده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ حسین ترکیان اظهار کرد: در پی مراجعه شهروندی به یکی از کلانتری‌های شهر اصفهان و اعلام شکایت در خصوص کلاهبرداری از وی، پرونده برای انجام بررسی بیشتر به پلیس آگاهی استان ارجاع و تیمی از کارآگاهان زبده این پلیس موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد دو نفر با مراجعه به شرکت کرایه باند و پخش مجالس به بهانه اینکه امشب عروسی دارند، با گرو گذاشتن کارت ملی و شناسنامه یک دستگاه باند و سیستم پخش به ارزش هفت میلیارد ریال را تحویل گرفتند و از شرکت خارج می‌شوند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان عنوان کرد: شاکی پس از چند روز با گوشی تلفن همراه این افراد تماس می‌گیرد، اما کسی جوابگو نبود تا اینکه به موضوع شک می‌کند و از مبادی مربوطه کارت ملی و شناسنامه گرویی آنها را استعلام می‌گیرد و متوجه جعلی بودن مدارک می‌شود.

سرهنگ ترکیان اظهار داشت: کارآگاهان پس از دریافت مشخصات ظاهری متهمان پی به سابقه‌دار بودن آنها بردند و در ادامه با اقدامات تخصصی و رصد هوشمندانه خود ظرف چهار روز مخفیگاه آنها را در یکی از نقاط اصفهان شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان در تحقیقات پلیس به کلاهبرداری از شاکی اعتراف و عنوان کردند که دستگاه باند و سیستم پخش را از طریق یکی از سایت‌های واسطه‌گر به فروش رساندند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از تحویل متهمان به مرجع قضائی خبر داد و گفت: پرونده مذکور همچنان باز است و کارآگاهان در تلاش برای شناسایی و دستگیری خریدار اموال کلاهبرداری شده و بازگرداندن آنها به مالباخته هستند.

کد خبر 718408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.