نقش نقاط حادثه‌خیز در وقوع تصادفات شهری چیست؟

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان وجود برخی نقاط حادثه خیز را در وقوع تصادفات رانندگی مؤثر دانست و گفت: راه و وضعیت هندسی و فنی آن به عنوان یکی از ارکان ترافیک، عامل مهمی در وقوع تصادفات است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ علی اصغر زارع اظهار کرد: راه، انسان، وسیله نقلیه و محیط نقش به‌سزایی در تصادفات دارند، بدون شک راه و وضعیت هندسی و فنی آن به عنوان یکی از ارکان ترافیک، عامل مهمی در وقوع تصادفات است.

وی با بیان اینکه اصلاح یا حذف نقاط تأثیرگذار در وقوع تصادف نقش مهمی در ارتقای ایمنی و کاهش حوادث ترافیکی دارد، افزود: بزرگراه شهید دستجردی در شهر اصفهان یکی از محورهای پر تردد است که با افزایش وقوع تصادفات جرحی و فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده که وجود گاردریل‌های نامناسب در بزرگراه و ترکیب تردد انواع خودروهای سبک و سنگین در طول این مسیر منجر به افزایش آمار وقوع تصادفات شده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: در بزرگراه شهید چمران نیز عواملی همچون کوتاه بودن جداول موجود بین بزرگراه و بالا بودن سرعت متوسط شبانه خودروها در این مسیر، عامل مهمی برای افزایش آمار وقوع تصادفات جرحی و فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شناخته شده‌اند.

سرهنگ زارع با اشاره به افزایش وقوع حوادث ترافیکی در محدوده خیابان هزار جریب شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: در بررسی انجام گرفته وجود شیب تند در قسمتی از راه و بالا بودن سرعت متوسط خودروها در طول این مسیر دو علت مهم و تأثیرگذار در وقوع حوادث ترافیکی در این خیابان هستند که می‌توان گفت وجود دسترسی‌های متعدد در محدوده خیابان کارگر و ساختمان پزشکان نیز در افزایش وقوع حوادث رانندگی در طول این مسیر پرتردد مؤثر است.

وی گفت: آموزش به رانندگان برای رعایت سرعت مطمئن و پایبندی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان خودرو و الزام دستگاه‌های متولی در رفع معایب احصاء شده در راه‌های پرتردد و حادثه‌ساز از جمله برنامه‌های محوری برای کاهش وقوع تصادفات و حوادث ترافیکی در مسیرهای مذکور است.

کد خبر 718405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.