توسعه ورزش روستایی باعث هویت‌بخشی جامعه روستایی می‌شود

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: توسعه ورزش روستایی باعث هویت‌بخشی جامعه روستایی شده و در کشف استعدادهای درخشان ورزشی موثر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، محمدعلی پهناور صبح امروز دوشنبه _هجدهم دی _ در بازدید از سالن‌های ورزشی روستایی، شهرستان گرمی اظهار کرد: در ورزش باید به دنبال هویت‌بخشی به بخش‌های مختلف جامعه باشیم، چرا که توسعه ورزش روستایی و اهمیت دادن به جوانان روستا در حوزه ورزش باعث هویت‌بخشی جامعه روستایی می‌شود.

وی افزود: توسعه متوازن و بسترسازی و همچنین توزیع لوازم ورزشی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در موضوع توجه ویژه به ظرفیت‌های ورزشی روستا است و ما با همین نگاه می‌توانیم ظرفیت‌هایی را که در روستاها وجود دارد، شناسایی کرده و استعدادها و نخبگان زیادی را به ورزش ایران و جهان در رشته‌های مختلف ورزشی معرفی کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اضافه کرد: ورزش را باید به عنوان یک فعالیت اجتماعی و راهکاری برای گذراندن اوقات فراغت جوانان در روستاها تعریف کنیم، چرا که ورزش می‌تواند در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و پرکردن اوقات فراغت جوانان روستایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در روستاها مؤثر باشد.

وی اشاره کرد: در حال حاضر یکی از اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان، توجه به ورزش در روستاها است، چراکه روستاهای امروز توسعه یافته و تکنولوژی‌های جدید به آنها ورود پیدا کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف دولت در بخش ورزش ارتقا عدالت ورزشی است، عدالتی که بتوانیم در حوزه ورزش آن را به معنای واقعی در روستاها محقق کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان در پایان گفت: پروژه ورزشی سالن چند منظوره روستای «اینی» گرمی را با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال که از سال ۱۳۹۲ کلنگ‌زنی شده بود، در دولت سیزدهم و با حضور وزیر محترم ورزش و جوانان، استاندار، فرماندار، و مردم شریف این روستا به بهره‌برداری رساندیم.

کد خبر 718404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.