افزایش قیمت مواد خوراکی در کهگیلویه‌وبویراحمد ممنوع است

استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: بنا به اعلام دولت مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت مواد غذایی، در استان نیز افزایش قیمت مواد خوراکی ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، سیدعلی احمدزاده روز _دوشنبه هجدهم دی_ در نشست ستاد تنظیم بازار با اعلام ممنوع بودن افزایش قیمت مواد خوراکی مردم اظهار کرد: دستگاه‌های متولی این موضوع را کنترل کنند و هر دستگاهی که در این زمینه کوتاهی کند، باید پاسخگوی دولت باشد.

وی با اشاره به نزدیکی به پایان سال، در پیش بودن ماه مبارک رمضان و عید نوروز افزود: انتظار داریم اصناف وضعیت معیشتی مردم را درک کنند و با آن‌ها همراه شوند.

استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: دولت تکلیف کرده است که هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته باشیم، از این‌رو تأکید می‌کنم قیمت گوشت قرمز تثبیت و قیمت مرغ کاهش داشته باشد البته در صورت واردات گوشت قرمز به کشور و استان، قیمت این کالای اساسی نیز باید کاهش پیدا کند.

وی خواستار نظارت حوزه اقتصادی و دستگاه‌های نظارتی بر بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها شد و تصریح کرد: تعزیرات حکومتی، بیشتر با نگاه تعامل با کسبه و بازاریان بر بازار نظارت داشته باشد.

احمدزاده با تأکید بر تثبیت قیمت گوشت قرمز خاطرنشان کرد: تفاوت قیمت مرغ زنده در استان ما با سایر استان‌های دیگر حدود ۹ هزار تومان بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه اگر جوجه‌ریزی افزایش داشته باشد، نباید قیمت مرغ در استان ما بالاتر از سایر استان‌ها باشد، افزود: مدیران مربوطه موظف هستند این تفاوت قیمت را رفع کنند و به متوسط کشوری برسانند.

استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: مسئولان مربوطه برای تأمین مایحتاج ضروری مردم شامل برنج، گوشت و مرغ، حبوبات، قند و شکر، خرما و سایر مواد مورد نیاز ماه مبارک رمضان و عید نوروز از هم‌اکنون برنامه‌ریزی کنند.

وی با تاکید بر جلوگیری از افزایش قیمت‌ها افزود: اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم باید به نحوی عرضه شود که همه مردم بتوانند آن‌ها را بخرند.

احمدزاده با اشاره به اینکه کارخانه روغن در استان فعال بوده و انبارها و سردخانه‌ها نیز پر از میوه است، تصریح کرد: سایر اجناس همچون برنج باید به اندازه نیاز استان تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: آماری از وضعیت ذخیره‌سازی کالای اساسی مردم ارائه شود تا در صورت کمبود، تأمین و در ایام پایان سال با مشکلی مواجه نشویم.

استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به موضوع کمبود نهاده‌های دامی گفت: دولت برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کرده است.

وی افزود: در جلسه هیئت دولت این مسئله مطرح و مقرر شد هر استانی موضوع کمبود نهاده‌های دامی را از طریق واردات مدیریت کند که با این شرایط کهگیلویه‌وبویراحمد می‌تواند علاوه بر ورود نهاده‌های دامی، صادرات محصولات کشاورزی را انجام دهد.

احمدزاده تصریح کرد: برخی استان‌ها به این موضوع ورود کردند ما هم باید در این زمینه اقدام کنیم تا مشکل نهاده‌ها حل شود و علاوه بر این می‌توانیم با خارج از کشور ارتباط اقتصادی برقرار و میوه و تره‌بار استان را صادر کنیم که زمینه‌ساز رشد اقتصادی استان و ایجاد اشتغال بیشتر باشیم.

کد خبر 718398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.