لزوم تخصیص اعتبارات دولتی برای پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران با پروژه قطار تهران-مشهد گره خورده است؛ از این‌رو باید بودجه دولتی برای این پروژه اختصاص پیدا کند.

احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به معضلات شهر اصفهان طی یک ماه گذشته، پیگیری‌ها درباره وضعیت آب و افتتاح پروژه بن-بروجن و تبعات آن اظهار کرد: در راستای پیگیری این معضلات اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان با حضور در جلسه «جمعیت نصف‌جهان» در تهران که در قالب کمیسیون‌های مختلف تشکیل می‌شود، پیگیر مسائل شهر اصفهان شدند.

وی با بیان اینکه در این جلسه درباره بحران‌های شهر اصفهان بحث و تبادل نظر شد، افزود: واقعیت‌ها و راهکارها بیان شد و نتیجه این مباحث به‌صورت مکتوب به دفتر ریاست‌جمهوری و مقام معظم رهبری ارسال شد و با پیگیری‌های انجام شده، معاون رئیس‌جمهور به مدت دو روز در اصفهان حضور پیدا کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بازدید معاون رئیس‌جمهور از پروژه‌های سطح شهر و صنایع انجام و شکایت محیط زیست از پالایشگاه مبنی بر توسعه آن پیگیری و امور قضائی مربوطه انجام شد، گفت: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران با پروژه قطار تهران-مشهد گره خورده است، از این‌رو مقرر شد تا بودجه دولتی برای این پروژه اختصاص پیدا کند.

شریعتی با بیان اینکه مسائل آب و پمپاژ بهشت‌آباد پیگیری می‌شود، گفت: امیدوارم با پیگیری‌های مدیریت شهری و استانی بتوانیم این اقدام را به نتیجه برسانیم و طی دو ماه آینده بحث انتقال آب عمان به اصفهان، آب‌های داخلی و طرح «ماندگان» که از جنوب اصفهان منتقل می‌شود، در عمل به نتیجه برسد تا بتوانیم از طریق دولت مقداری از بودجه را تأمین کنیم و شاهد تغییر در اقلیم و محیط زیست استان اصفهان باشیم.

حمل‌ونقل سالم و موتورهای برقی را از طریق دولت پیگیری می‌کنیم تا با ارائه خدمات بهینه انرژی، کم‌ترین آلایندگی را داشته باشیم

وی با بیان اینکه جلسات آلایندگی هوا مرتب برگزار می‌شود و آخرین جلسه طی هفته جاری در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با مدیرعامل شرکت گاز برگزار شد، ادامه داد: در این جلسه درباره سوخت بهینه و وسایل گازسوز که شرکت گاز می‌تواند در تأمین آن کمک کند، مباحثی مطرح شد، در نهایت اقداماتی که باید در رابطه با جلوگیری از آلایندگی هوای اصفهان انجام شود، پیگیری شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طی هفته‌ها گذشته وزش باد آلودگی هوای اصفهان را کاهش داد، خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت آلایندگی هوای اصفهان عزم جدی تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد.

وی ادامه داد: در حال حاضر رئیس سازمان محیط زیست استان اصفهان به‌طور جدی پیگیر مسائل آب و هوای استان است که اگر این پیگیری نبود، همان سه روز هم آب وارد تالاب نمی‌شد تا از هجوم ریزگردها به شهر اصفهان جلوگیری شود.

شریعتی گفت: حمل‌ونقل سالم و موتورهای برقی را از طریق دولت پیگیری می‌کنیم تا با ارائه خدمات بهینه انرژی، کم‌ترین آلایندگی را داشته باشیم.

کد خبر 718381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.