زنان در تمام دوران انقلاب درس ایثار و ازخودگذشتگی به همه دادند

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به نقش‌آفرینی بانوان در جامعه گفت: بانوان جامعه ما در تمام دوران انقلاب با حضور در عرصه‌های مختلف جامعه، درس ایثار، ازخودگذشتگی و شهامت را به همه دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز _دوشنبه هجدهم دی_ در آئین تجلیل از بانوان شاغل در جمعیت هلال‌احمر استان اظهار کرد: مادران و بانوان همواره از جایگاه بالایی در اسلام برخوردار بوده‌اند و مورد احترام هستند.

وی افزود: در واقع روز زن، روزی است که در آن به اهمیت جایگاه بانوان پرداخته می‌شود و این روز مهم در راستای تجلیل از عفت، وقار، حیا و جایگاه حقیقی بانوان است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به نقش مهم بانوان شاغل گفت: بانوان شاغل در ادارات جدا از وظیفه بزرگ مادری، توانسته‌اند در حوزه‌های مختلف اداری و در بخش‌های مختلف نقش مهمی ایفا کنند.

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: این مهم نشان می‌دهد که این بانوان و مادران از پشتکار، وظیفه‌شناسی و دلسوزی برخوردار هستند و امور محوله خود را به‌خوبی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا (س) افزود: حضرت فاطمه (س)، محبوب‌ترین و بالاترین فرد نزد رسول خدا بود، ضمن اینکه این بانوی گران‌قدر تنها برای خدا کار می‌کرد و زندگی حضرت و اعمال، رفتار و حتی سکوت ایشان فقط برای وجود خدا بود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر ضرورت احترام به جایگاه مادران گفت: از صفات بارز مادران می‌توان مهربانی، دلسوزی و جایگاه رفیع و ارزشمند آنان اشاره کرد که بر هیچ‌کس پوشیده نیست و احترام به مادران حرمت بالایی دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی همچنین با اشاره به نقش‌آفرینی بانوان در جامعه تصریح کرد: بانوان جامعه ما در تمام دوران انقلاب با حضور در عرصه‌های مختلف جامعه درس ایثار، ازخودگذشتگی و شهامت را به همه دادند.

وی خاطرنشان کرد: هلال‌احمر جایگاهی ارزشمند در جامعه دارد و خدمت به خلق و فعالیت در هلال‌احمر برای فعالان این جمعیت جای افتخار دارد.

زنان در تمام دوران انقلاب درس ایثار و از خودگذشتگی را به همگان نشان دادند

بانوان نقش مهمی در ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی دارند

پیام جلالی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان نیز در این دیدار اظهار کرد: بانوان نقش مهمی در ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی دارند و باید با الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا (س) گام بلند در استحکام بنیاد خانواده بردارند.

وی افزود: جایگاه زن در اسلام و قرآن از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و و امروزه نیز جایگاه بانوان به‌خوبی درک شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان ادامه داد: ما در ایران اسلامی و به‌طور ویژه پس از انقلاب، شاهد حضور زنان در نقاط، جایگاه‌ها و پست‌های مختلفی بوده‌ایم که موجب موفقیت‌های زیادی برای جامعه شده است.

جلالی با اشاره به نقش مهم بانوان در جمعیت هلال‌احمر گفت: حضور زنان در هلال‌احمر کمی متفاوت‌تر است و قابل قیاس با سایر سازمان‌ها نیست.

وی تصریح کرد: در هلال‌احمر می‌بینیم که بانوان پابه‌پای مردان در حوادث و برنامه‌ها مختلف حضور دارند، بخشی از این برنامه‌ها را شامل واکسیناسیون کرونا، برنامه‌های متنوع، پست‌های نوروزی، فعالیت‌های امدادی، اربعین حسینی و ایستگاه‌های سلامت برشمرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان اضافه کرد: بانوان جمعیت هلال‌احمر در حوادث‌های طبیعی در عملیات مختلف همچون زلزله، سیل و سایر حوادث غیرمنتظره حضور دارند و به مردم خدمت می‌کنند.

جلالی ادامه داد: عمده برنامه‌ریزی‌ها و کارها در راستای تقویت آمادگی بانوان بوده است که همیشه در حوادث و برنامه‌ها به‌خوبی درخشیده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت داروخانه‌های هلال‌احمر افزود: داروخانه طی دو سال اخیر خدمات خوبی به مردم ارائه کرده و پیشرفت چشمگیری داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان خاطرنشان کرد: در ایام مبارک دهه فجر سال جاری چند پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در استان افتتاح خواهد شد و به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 718359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.