دانشگاه علمی‌ کاربردی متناسب با نیاز روز بازار رشته‌های خود را تعریف می‌کند

رئیس دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی استان کردستان گفت: دانشگاه علمی‌کاربردی متناسب با نیاز روز بازار رشته‌های خود را تعریف می‌کند، در این راستا این دانشگاه از سال گذشته کد رشته محل‌هایی را که دارای بازار کار مناسب نبودند حذف و کد رشته محل‌های جدید را به رشته‌های خود اضافه کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، شاهین فکور امروز _دوشنبه هجدهم دی_ در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: بخش قابل توجهی از بیکاران جامعه را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند و بر اساس اعلام مرکز آمار ایران ۴۰.۲ درصد از بیکاران جامعه، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند.

وی افزود: رئیس‌جمهور در سفر اخیر خود به استان کردستان، خواستار تشکیل کمیته اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شد که در این راستا دانشگاه علمی‌کاربردی استان برنامه‌ها و طرح‌هایی را در دست اقدام دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان کردستان ادامه داد: در این راستا این دانشگاه رویداد مردمی اشتغال را با محوریت تأمین نیروی کار موردنیاز کارفرمایان فردا (سه‌شنبه) در استان برگزار می‌کند.

فکور اضافه کرد: در این رویداد فرصتی فراهم خواهد شد تا فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استان اعم از علمی‌کاربردی، دانشگاه کردستان، آزاد، پیام نور و فنی‌وحرفه‌ای با حداقل ۳۰ کارفرما از ۳۰ صنعت بزرگ استان صحبت کرده و با آنها ارتباط برقرار می‌کنند.

وی افزود: این رویداد با همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار می‌شود که طی آن، هم نیاز صنایع ما به نیروی کار متخصص احصا می‌شود و هم نیروی جوان ما با بازار کار بیشتر آشنا خواهند شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان کردستان گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال حاضر دارای ۱۰ مرکز آموزشی در سطح استان بوده که پنج مورد آن در شهر سنندج و مابقی در شهرستان‌های استان فعال است.

دانشگاه علمی‌ کاربردی متناسب با نیاز روز بازار رشته‌های خود را تعریف می‌کند

فکور تصریح کرد: آبان سال جاری پایش میزان اشتغال دانش‌آموختگان این دانشگاه را انجام دادیم که ۷۲ درصد آنها دارای شغل بودند، البته ۴۶ درصد آنها از قبل دارای شغل بودند و ۲۶ درصد نیز پس از فارغ‌التحصیلی دارای شغل شده بودند.

وی به طرح «آباد» (آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان) نیز اشاره کرد و افزود: دانشجو در قالب این طرح، حین یا پس از پایان تحصیل می‌تواند حداقل در دو دوره پودمانی مهارتی و تخصصی شرکت کند تا از این لحاظ بتوانیم خلأ آموزش‌های مهارتی را نیز جبران کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان کردستان تصریح کرد: دانشگاه علمی‌کاربردی در استان در راستای تضمین اشتغال فارغ‌التحصیلان اقدام به راه اندازی مراکز در جوار صنعت نیز کرده است و تاکنون یک مرکز در استان دایر شده و با رایزنی‌های صورت گرفته دو مرکز دیگر نیز در شهرهای بانه و مریوان قرار است راه‌اندازی شود.

فکور با بیان اینکه دانشگاه علمی‌کاربردی متناسب با نیاز روز رشته‌های خود را تعریف می‌کند، خاطرنشان کرد: در این راستا این دانشگاه سال گذشته در کشور بالغ بر سه هزار کد رشته محل را که دارای بازار کار مناسب نبودند حذف و یک هزار کد رشته محل جدید را به رشته‌های خود اضافه کرد.

کد خبر 718339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.