سازوکار رتبه‌بندی معلمان در قزوین شفاف شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با توجه به ابهام‌ها در حوزه اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان باید ایجاد شفافیت در زمینه رتبه‌بندی معلمان در دستور کار همه مسئولان نواحی چهارده‌گانه آموزش و پرورش استان قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی صبح امروز -دوشنبه هجدهم دی- در جلسه شورای معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش که در سالن جلسات شهید قدرت‌الله چگینی اداره کل برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲۴ دانش‌آموز و یک دانشجو معلم شهید حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: این حرکات ددمنشانه نه تنها موجب سستی ملت ایران نخواهد شد، بلکه موجب اتحاد و همدلی بیشتر نیز خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت توانمندسازی اولیا در مدارس، افزود: باید با کار تحقیقاتی و نیازسنجی مشکلات دانش آموزان هر منطقه شناسایی شود و متناسب با آن دوره‌های توانمندسازی اولیا برگزار شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: استفاده از مدرسان متخصص و متعهد از مهم‌ترین نکات مورد توجه باید باشد؛ زیرا در بسیاری از موارد اگر مدرس اطلاعات و دانش کافی نداشته باشد، موجب آسیب بیشتر خواهد شد.

سیاهکالی مرادی بر لزوم رفتار توأم با محبت و احترام با ارباب رجوع و دانش آموزان و تمهید مقدمات برگزاری امتحانات تأکید کرد و ادامه داد: برگزاری جشن‌های دهه فجر، تشکیل کمیته عفاف و حجاب، نگاه ویژه به مدارس شبانه‌روزی باید در دستور کار معاونت‌های مختلف آموزش و پرورش استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به ابهام‌های پدید آمده در حوزه اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان باید ایجاد شفافیت در زمینه رتبه‌بندی معلمان در دستور کار همه مسئولان نواحی چهارده‌گانه آموزش و پرورش استان قزوین قرار بگیرد.

سوادآموزی نیازمند نهضت همگانی همه دستگاه‌ها است

محمود طریقی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین هم در این جلسه تصریح کرد: تقسیم‌بندی استان‌ها به چند قطب بر اساس ویژگی‌های مشابه بومی استان‌ها حرکتی بسیار مطلوب و تأثیرگذار است؛ طوری که باعث برنامه‌ریزی بهتری می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش مجموعه سوادآموزی پوشش حجم ابلاغی ۵ هزار و ۴۰۰ نفری در استان است، اضافه کرد: یکی از فواید مهم این جلسات انتقال تجربیات استان‌ها به یکدیگر است که این موضوع کمک شایانی به بهبود عملکرد سوادآموزی خواهد کرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: سوادآموزی نیازمند نهضت همگانی تمامی دستگاه‌های مختلف اجرای استان است؛ چرا که سوادآموزی یک فرآیند همگانی است که همه باید دست در دست هم بگذاریم.

طریقی با بیان اینکه حوزه سوادآموزی ضمن بازدید مستمر از کلاس‌ها پیگیری مشکلات آموزش دهندگان گرامی را مدنظر قرار داده، گفت: سوادآموزی یادگار مقدس حضرت امام راحل (ره) است که از بدو تأسیس تا به امروز با روحیه جهادی و انقلابی حرکت کرده و می‌کند.

به گزارش ایمنا، بررسی افزایش کمی مدارس استعدادهای درخشان، طرح ملی سنجش دستاوردهای یادگیری پایه‌های هفتم تا نهم و برگزاری دوره‌های توانمندسازی اولیا از دستور جلسات این نشست بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 718289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.