پایان مازوت‌سوزی در نیروگاه رامین اهواز

مدیرعامل نیروگاه رامین گفت: پس از رفع محدودیت گاز و حذف مازوت در این نیروگاه، واحد ۳۱۵ مگاواتی رامین با سوخت گاز به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محسن حافظی امروز _دوشنبه هجدهم دی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیروگاه رامین طی چند روز گذشته به دلیل افت فشار گاز و ضرورت تأمین گاز مورد نیاز به ناچار به استفاده از سوخت موقت مازوت در یکی از واحدهای خود روی آورده بود، با این حال پس از رفع محدودیت گاز و حذف مازوت، واحد ۳۱۵ مگاواتی این نیروگاه با سوخت گاز به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

وی افزود: واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ نیروگاه رامین به صورت اضطراری از سوخت جایگزین استفاده می‌کرد و پس از تأمین گاز از سوی شرکت ملی گاز خوزستان، اقدام به حذف مازوت و استفاده مجدد از سوخت گاز کرده است.

مدیرعامل نیروگاه رامین با اشاره به اینکه هر شش واحد این نیروگاه به صورت روزانه حدود هشت تا ۸.۵ میلیون متر مکعب گاز نیاز دارند، تصریح کرد: این نیروگاه هیچ تمایلی به استفاده از سوخت مازوت ندارد و در شرایط ویژه و اضطراری که دچار محدودیت یا تأمین نشدن گاز مورد نیاز خود شود، برای جلوگیری از قطع برق و جلوگیری از بروز خاموشی از مازوت به عنوان سوخت اضطراری به صورت محدود و موقت استفاده می‌کند.

حافظی با اشاره به اینکه تنها یک واحد از واحدهای نیروگاه رامین از سوخت جایگزین استفاده می‌کند، تاکید کرد: نیروگاه رامین دارای شش واحد تولید برق است که هم اکنون یک واحد آن به دلیل تعمیرات اساسی از مدار خارج و پنج واحد آن نیز در حال استفاده از سوخت گاز است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از سوخت مازوت تبعات مخرب زیادی بر تجهیزات نیروگاهی به‌ویژه بویلرها و بسکت‌های ایرهیتر دارد و استهلاک تجهیزات را به‌شدت بالا می‌برد، به‌نحوی که سال گذشته به دلیل استفاده محدود از این سوخت در واحد شماره ۶، متحمل هزینه تقریبی به میزان ۴۰۰ میلیارد ریال شده و هم‌اکنون نیز این آثار پابرجا است.

مدیرعامل نیروگاه رامین اضافه کرد: صیانت از محیط زیست از اولویت‌های این نیروگاه در فرآیند تولید برق است و به‌کارگیری این نیروگاه از سوخت گاز باعث افزایش طول عمر تجهیزات و سهولت در بهره‌برداری، کاهش محدودیت‌های واحدها، کاهش هزینه‌های سرویس و نگهداری و افزایش طول عمر نیروگاه رامین می‌شود.

کد خبر 718269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.