ترویج دوچرخه‌سواری برای سالمندان بریتانیایی

کاربران سالمند دوچرخه‌های الکترونیکی اشتراکی در بریتانیا از این پس از طرح تخفیف ویژه برخوردار خواهند شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، طرح ارائه‌دهنده میکروموبیلیتی بریتانیا پس از دریافت بازخورد مثبت از سوی مقامات محلی لندن مبنی بر ارائه یارانه تردد به کاربران سالمند به اتفاق آرا مورد تأیید اعضای شورای شهر قرار گرفت. این نهاد با گسترش طرح خود به کهن‌سالان، دسترسی به دوچرخه‌های الکترونیکی اشتراکی را در میان افراد مسن افزایش داد.

طرح تخفیف دوچرخه‌های الکترونیکی

طرح موسوم به «دوستان جنگل بریتانیا» در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد و به کارکنان سرویس سلامت ملی، دانشجویان و کارکنان خدمات اورژانسی بریتانیا این امکان را داد که تا ۲۰ درصد تخفیف برای تردد خود با دوچرخه‌های الکترونیکی اشتراکی برخوردار شوند. اکنون اپراتور این وسایل حمل‌ونقل این طرح تخفیف را به افراد بالای ۶۰ سال گسترش داده است.

ترویج دوچرخه‌سواری برای سالمندان بریتانیایی

نقش دوچرخه‌سواری در حفظ سلامت سالمندان

فواید دوچرخه‌سواری در سنین بالا با مطالعه‌ای گسترده اثبات شده است که نشان می‌دهد دوچرخه‌سواران بین ۵۰ تا ۸۳ سال همان فواید سلامتی را از دوچرخه‌سواری با دوچرخه‌های الکترونیکی دریافت می‌کنند که افراد جوان‌تر با دوچرخه‌های پدالی استاندارد از آن بهره‌مند می‌شوند.

با این حال طبق بررسی‌های ملی تردد در بریتانیا، کمتر از ۲۵ درصد از افراد بالای ۶۰ سال در این کشور دوچرخه دارند، این در حالی است که تقریباً ۵۰ درصد از افراد بین ۴۰ تا ۴۹ سال صاحب دوچرخه‌های شخصی هستند. علاوه بر این گزارش‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر کاربران بالای ۵۵ سال تنها ۱۰ درصد از کاربران دوچرخه‌های الکترونیکی اشتراکی را تشکیل می‌دهند. به این ترتیب ارائه‌دهنده میکروموبیلیتی بریتانیا تصمیم به گسترش طرح دوستان جنگل به افراد مسن گرفت.

کاربران برای درخواست این طرح تنها باید به بارگذاری تصویری از مدارک واجد شرایط بودن خود (مدرکی که سن بالای ۶۰ سال را نشان می‌دهد) اقدام کنند.

ترویج دوچرخه‌سواری برای سالمندان بریتانیایی

کد خبر 718263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.