ضرورت توجه ویژه به بودجه فرهنگی شهرداری قزوین

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: لازم است بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در سال آینده حدود پنج درصد کل بودجه شهرداری باشد؛ چراکه بودجه فرهنگی کلان‌شهرها حدود ۱۰ درصد از کل بودجه را شامل می‌شود.

قاسم اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین خواستار توجه سازمان فرهنگی در برنامه‌ریزی‌ها برای طرح‌ریزی کلان‌پروژه‌های فرهنگی شد و اظهار کرد: لازم است در بودجه سال آینده چندین کلان پروژه فرهنگی برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر بیشتر پروژه‌ها به سرانجام رسیده است و وضعیت خوبی دارد، ضرورت دارد تا برای سال آینده چندین پروژه در حوزه فرهنگی کلنگ‌زنی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه در فصل برنامه‌ریزی برای تدوین بودجه سال آینده شهرداری قزوین هستیم، خاطرنشان کرد: لازم است بودجه سازمان فرهنگی‌ورزشی در سال آینده حدود پنج درصد کل بودجه شهرداری باشد، چراکه بودجه فرهنگی کلان‌شهرها حدود ۱۰ درصد از کل بودجه را شامل می‌شود و چنانچه نصف این رقم را در نظر می‌گرفتیم، باید بودجه فرهنگی شهرداری در سال جاری حدود ۱۵۰ میلیارد تومان می‌شد که بسیار کمتر از این میزان بود.

اللهیاری با تاکید بر ضرورت تولید مستند و سریال از تاریخ و طبیعت و فرهنگ شهر قزوین ادامه داد: ضرورت دارد تا قراردادهای تولید سریال و مستند در سال ۱۴۰۲ نهایی شود و کار سال آینده به مرحله اجرا برسد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های مناسبتی در شهر قزوین گفت: لازم است تا بر اساس تقویم برنامه‌های ملی و مذهبی از قبل برنامه‌ریزی شود تا در موعد مقرر شاهد برنامه‌های متنوع در سطح شهر باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت رادیو شهر افزود: باید بتوانیم از این ظرفیت در شناساندن و معرفی قزوین و ارائه ظرفیت‌های گردشگری به نحو مطلوبی استفاده کنیم، در ضمن باید فعالیت‌های کوتاه‌مدت سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری تا پایان فروردین سال آینده ارائه شود.

اللهیاری با اشاره به اینکه سازمان زیباسازی ویترین شهر است خواستار تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه این سازمان شد و تاکید کرد: ضرورت دارد تا بودجه سازمان زیباسازی به‌طور کامل تخصیص پیدا کند.

کد خبر 718244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.