قصه‌گویی عاملی موثر در تربیت نسلی مطالبه‌گر است

استاندار کرمانشاه گفت: قصه‌گویی عاملی موثر برای تربیت نسلی مطالبه‌گر در آینده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی ظهر امروز _یکشنبه، هفدهم دی_ در آئین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، به اهمیت قصه‌گویی اشاره و اظهار کرد: یکی از مهمترین گام‌ها برای انتقال ارزش و مفاهیم توجه به امر قصه‌گویی و رواج در جامعه است، چراکه قصه‌گویی به نحوی بازتابی از فرهنگ و تمدن یک ملت بوده و ماهیت هر کشور و جامعه به واسطه قصه‌گویی و زنده نگهداشتن است.

وی افزود: قصه‌گویی قدمت دیرینه‌ای دارد که از گذشته تا امروز ادامه داشته که جشنواره‌های این حوزه بهانه خوبی برای سوق دادن فضای فرهنگی جامعه به سوی قصه‌گویی و قصه‌پردازی خواهد بود.

استاندار کرمانشاه مخاطب اصلی قصه‌ها را کودکان و نوجوانان دانست و تصریح کرد: با این حال با توجه به حوزه قصه‌گویی می‌توان از این فرصت به عنوان یک موقعیت ارزشمند در راستای آموزش سبک زندگی ایرانی و اسلامی به قشر جوان در آینده استفاده کرد، چرا که قشر کودک و نوجوان امروز تأثیر بالایی از قصه‌گویی می‌گیرند.

صحرایی گفت: با برگزاری جشنواره‌های مربوط به حوزه فرهنگی و قصه‌گویی ارزش‌های والای فرهنگی، دینی و انقلابی به راحتی از طریق زبان قصه به نسل کودک و نوجوان قابل انتقال بوده و جوانان مطالبه‌گری در آینده تربیت خواهد کرد.

وی با تاکید بر تربیت قشر اندیشمند به واسطه قصه‌گویی و قصه‌پردازی برای نسل آینده، عنوان کرد: با توجه به اهمیت قصه‌گویی با هدف تربیت نسلی مطالبه‌گر می‌توان در مسیر تحقق ارزش‌های موجود در بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کرده و ادامه‌دهنده آرمان‌های امام راحل (ره) و خون شهدا بود.

صحرایی محتوای قصه‌ها را یکی از مهم‌ترین عامل تأثیرگذاری بر جامعه هدف خود دانست و بیان کرد: هرچه محتوا و قالب قصه‌ها مناسب‌تر باشد، گیرایی بیشتری در مخاطب ایجاد می‌کند و باید توجه داشت که قصه‌گویی شاخصه‌های اصلی و اصیل ایرانی بوده که برگرفته از قصه‌های قرآنی بوده و باید این رویه ادامه‌دار باشد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به تأثیرات قصه بر جامعه و تربیت کودکان و اینکه نقش مهمی در هدایت انسان‌ها داشته، باید بکوشیم که از این طریق مفاهیم آموزنده به ویژه برای نسل جوان امروزی تولید محتوا شود.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم برگزیدگان این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

کد خبر 718170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.