مجوز واگذاری ۲۵ دستگاه اتوبوس به اتوبوسرانی قم صادر شد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در راستای رفاه حال شهروندان رایزنی‌هایی صورت گرفت تا ۴۹ دستگاه اتوبوس به ظرفیت اتوبوس‌رانی اضافه شود، به دنبال پیگیری‌های انجام‌شده مجوز واگذاری ۲۵ دستگاه اتوبوس صادرشده و مابقی تا پایان سال محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، رضا خانه‌زاد یزدی امروز –یکشنبه هفدهم دی_ در نشست شهردار قم با مسئولین هیئت‌های مذهبی و مسئولین هیئت‌های منتخب شهر قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به برنامه راهبردی شهرداری قم و همچنین جلب رضایت شهروندان از حوزه حمل‌ونقل برنامه هوشمندسازی مسیرهای حمل‌ونقل شهری و ناوگان اتوبوس‌رانی در دستور کار قرار گرفت.

وی بابیان اینکه تعداد ناوگان اتوبوس‌رانی در ابتدای سال بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ مورد متغیر بود، افزود: به‌منظور خدمت‌رسانی بهتر، تعداد اتوبوس‌های در دسترس شهروندان به ۱۶۰ اتوبوس افزایش پیدا کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اضافه شدن ۴۹ اتوبوس به ظرفیت ناوگان اتوبوس‌رانی خبر داد و تصریح کرد: در راستای رفاه حال شهروندان رایزنی‌هایی صورت گرفت تا ۴۹ دستگاه اتوبوس به ظرفیت اتوبوس‌رانی اضافه شود، به دنبال پیگیری‌های انجام‌شده مجوز واگذاری ۲۵ دستگاه اتوبوس صادرشده و مابقی تا پایان سال محقق می‌شود.

خانه‌زاد یزدی با توجه به اینکه محوریت برنامه راهبردی هوشمندسازی است، گفت: به دنبال هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌رانی، نرم‌افزاری برای اطلاع از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه طراحی‌شده و شهروندان می‌توانند از طریق تلفن‌های همراه خود زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه را مشاهده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای برقی‌سازی ناوگان اتوبوس‌رانی، به‌زودی یک دستگاه اتوبوس برقی به‌صورت آزمایشی به ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری قم اضافه می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از انجام اقداماتی در خصوص ایمن‌سازی معابر و پیشگیری از حوادث خبر داد و ابراز کرد: در راستای پیشگیری از ثبت تخلف عبور از چراغ‌قرمز ،۲۲ تقاطع چراغ‌دار هوشمند شده است.

خانه‌زاد یزدی آمار تصادفات در بلوار غدیر و بلوار خداکرم را موردتوجه قرارداد و عنوان کرد: ۴ سامانه کنترل سرعت در بلوار خداکرم و همچنین ۱۲ سامانه دیگر در بلوار پردیسان تا پایان سال نصب می‌شود.

وی در پایان با توجه به پروژه خط مترو شهری یادآور شد: مطالعات مسیر جانمایی ایستگاه‌های خط b مترو قم انجام‌شده است.

کد خبر 718141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.