شناسایی ۳۵ تارنمای توهین‌آمیز به ساحت مقدس شهدای حادثه تروریستی کرمان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی تارنماهای توهین‌آمیز به ساحت مقدس شهدای حادثه تروریستی سیزدهم دی‌ماه کرمان و برخورد قانونی با عوامل آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: پس از حادثه تروریستی سیزدهم دی‌ماه که در مسیر گلزار شهدای کرمان رخ داد و منجر به شهادت ۸۹ نفر از هموطنان شد، عده‌ای از افراد معاند و مغرض از موضوع اتفاق افتاده سوءاستفاده کردند و با انتشار شایعات، اخبار کذب و محتواهای توهین‌آمیز در صفحات اینستاگرام باعث تشویش اذهان عمومی و ناراحتی شهروندان و خانواده‌های شهدا شدند.

وی افزود: بر همین اساس طرح ضربتی برخورد با عوامل تشویش اذهان عمومی و انتشار محتواهای توهین‌آمیز در صفحات مجازی پیرامون حادثه مذکور در دستور کار پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی کارشناسان این پلیس، ۳۵ تارنما که اخبار کذب و محتواهای توهین‌آمیز به ساحت مقدس شهدای حادثه تروریستی کرمان در آنها بازنشر شده بود شناسایی و مسدود و دایر کنندگان آنها نیز دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه شهروندان باید اخبار خود را از منابع معتبر و رسمی دریافت کنند، گفت: برابر قانون مجازات اسلامی هر گونه جعل خبر، تولید و انتشار شایعات که موجب تشویش اذهان عمومی و اضطراب در جامعه شود، جرم تلقی می‌شود و پلیس هم بر حسب مأموریت‌های ذاتی خود با شایعه‌سازان در این حوزه برابر قانون برخورد خواهد کرد.

کد خبر 718124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.