برگزاری هفتمین دوره داوری مهر اصالت صنایع ‌دستی جنوب کشور در شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی آثار صنایع‌دستی کشور در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت‌اقلیدی امروز_ یکشنبه هفدهم دی_ با اعلام این خبر اظهار کرد: در این دوره، آثار و محصولات صنایع‌دستی استان‌های فارس. اصفهان و یزد مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.

وی در خصوص شرکت هنرمندان استان در این دوره افزود: تعداد ۴۴۰ اثر از هنرمندان صنایع دستی سه استان به دبیرخانه معاونت صنایع دستی ارسال شده است که پس از داوری براساس معیارها و شاخص‌های مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، زیباشناسی سنتی، نوآوری در طراحی و تولید، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات از بین آثار تعدادی انتخاب خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس تصریح کرد: آثار دریافتی از هنرمندان فارس در رشته‌های منبت، خاتم، حکاکی روی سنگ، چوب و استخوان، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، دست بافت‌های داری، حصیربافی، کاشی هفت‌رنگ، ساخت‌وسازهای سنتی، خراطی و نگارگری است.

ثابت‌اقلیدی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰ هزار صنعتگر صنایع دستی و هنرهای سنتی در استان فارس خاطر نشان کرد: دوره‌های داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود که در دوره قبل ۳۵ اثر از استان فارس مهر اصالت دریافت کردند.

کد خبر 718116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.